Volgens Mario Isola, Motorsport Racing Manager bij Pirelli, zullen de strategieën dit jaar niet verschillen van de vorige edities van de Grand Prix van Monaco. "De meeste teams focussen dit weekend op de soft band. De delta tijd tussen de soft en de medium is 0.7 seconde per ronde en de deltatijd tussen de medium en de harde band is 1.0 seconde. Omdat dit voor Monaco-begrippen grote Delta's zijn, zullen we tijdens de kwalificatie denk ik alleen maar softbanden aan het werk zien." "Tijdens de race verwacht ik ook weinig verrassingen", vervolgt de Italiaan tegenover onder meer RacingNews365 . "De meeste teams zullen waarschijnlijk net als vorige jaren kiezen voor een een-stopstrategie. Dat betekent dat ze zullen beginnen op de soft en eindigen op de mediumband, of andersom." Alleen een Safety Car zou volgens de bandenbaas nog voor wat verrassingen kunnen zorgen. "Als er al vroeg een Safety Car op de baan komt, zou er voor afwijkende strategieën kunnen worden gekozen, waardoor de harde banden mogelijk in het spel komen. "Hopelijk hebben we een natte kwalificatie of een vroege Safety Car, want de banden zullen hier in Monaco niet voor verrassingen zorgen", concludeert Isola.
Meest gelezen