Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

Tweede vrije training

  • 1 HAM 1:04.304
  • 2 BOT 1:04.501
  • 3 PER 1:04.945
VT3 za 04 jul 12:00 13:00
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag VT2
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix Monaco 2019

Pirelli: "Banden zullen niet voor een spectaculaire race zorgen"

De Grand Prix van Monaco staat de laatste jaren niet bekend om haar spectaculaire races. De laatste jaren was de een-stopstrategie in de straten van het prinsdom de logische keuze. Als we Pirelli mogen geloven zullen de Formule 1-teams komend weekend ook geen verrassende strategieën toepassen.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes AMG

Volgens Mario Isola, Motorsport Racing Manager bij Pirelli, zullen de strategieën dit jaar niet verschillen van de vorige edities van de Grand Prix van Monaco.

"De meeste teams focussen dit weekend op de soft band. De delta tijd tussen de soft en de medium is 0.7 seconde per ronde en de deltatijd tussen de medium en de harde band is 1.0 seconde. Omdat dit voor Monaco-begrippen grote Delta's zijn, zullen we tijdens de kwalificatie denk ik alleen maar softbanden aan het werk zien."

"Tijdens de race verwacht ik ook weinig verrassingen", vervolgt de Italiaan tegenover onder meer RacingNews365. "De meeste teams zullen waarschijnlijk net als vorige jaren kiezen voor een een-stopstrategie. Dat betekent dat ze zullen beginnen op de soft en eindigen op de mediumband, of andersom."

Alleen een Safety Car zou volgens de bandenbaas nog voor wat verrassingen kunnen zorgen. "Als er al vroeg een Safety Car op de baan komt, zou er voor afwijkende strategieën kunnen worden gekozen, waardoor de harde banden mogelijk in het spel komen.

"Hopelijk hebben we een natte kwalificatie of een vroege Safety Car, want de banden zullen hier in Monaco niet voor verrassingen zorgen", concludeert Isola.

Voorspel en win

Powered by

Gaspedaal.nl

Wie wint de Grand Prix van Monaco 2019?

Speel mee en win een race-arrangement op Zandvoort t.w.v. € 435, aangeboden door Gaspedaal.nl

Speel mee

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart

0 reacties

    Breaking Officieel: Red Bull verliest protest tegen DAS-systeem Mercedes