Zes verschillende compounds? Om het makkelijker te maken voor de fan helpt het niet en de vraag is wat de toegevoegde waarde is. Dit seizoen worden de harde en medium banden zelden gebruikt. De hardste bandencompound is veel te hard en afgeschoten door de teams. De medium band zien we slechts sporadisch in actie. Veelal racen de coureurs op de ultra softs, super soft en soft banden, waarbij een veelgehoorde klacht is dat deze banden eigenlijk te hard zijn. Zo konden de coureurs in diverse races, waaronder Canada, een volledige raceafstand rijden op een set banden zonder groot verval in de rondetijden. Desondanks zet Pirelli in op de introductie van een zesde compound. Mario Isola laat weten dat Pirelli volgens de Formule 1 regels , dit in overleg met de FIA kan doen. " De beslissing over de hoeveelheid compounds is afhankelijk van de testresultaten, maar waarschijnlijk gaan we naar zes compounds toe. De regels schrijven voor dat wij de compounds doorgeven aan de FIA die daar een akkoord op moet geven." "We hebben hierbij ook geen toestemming van de teams nodig. In Abu Dhabi wordt na de laatste Grand Prix getest door alle teams, waarbij we de coureurs en teams kennis laten maken met de banden voor 2018. Eind november moet de samenstelling van de banden definitief zijn."
Meest gelezen