Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug

F1-stand

  • 1 HAM 107
  • 2 VER 77
  • 3 BOT 73
VT1 vr 14 aug 11:00 12:30
VT2 vr 14 aug 15:00 16:30
VT3 za 15 aug 12:00 13:00
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 nieuws

Pirelli pakt problemen met 2019-banden aan

Pirelli komt de Formule 1-teams tegemoet en gaat aan de slag om de problemen die veel teams met de 2019-banden ondervinden te verhelpen.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

De Formule 1-banden van 2019 verschillen wezenlijk met die van 2018. het loopvlak is 0,4 millimeter dunner geworden, wat de teams voor de nodige hoofdbrekens stelt. Het raamwerk waarin de banden optimaal presteren, ook wel de sweet spot genoemd, wordt minder makkelijk gevonden dan in voorgaande jaren.

"Daar gaan we mee aan de slag. We willen dat raamwerk verbreden", aldus Pirelli-kopstuk Mario Isola. "In 2021 introduceren we 18-inch wielen, waarbij we voor de uitdaging staan banden te ontwikkelen die ook zonder bandenwarmers (die worden vanaf 2021 reglementair afgeschaft, red.) goed kunnen werken."

"We ontwikkelen dus banden voor 2021, maar we zullen het zeker niet nalaten om de kennis die we gaandeweg opdoen waar mogelijk toe te passen op de banden voor 2020. We streven ernaar banden te ontwikkelen die voldoende grip genereren tussen de 20 en 120 graden Celcius."

Ter vergelijking: het huidige raamwerk waarin de Pirelli-banden optimaal werken ligt tussen de 85 en 115 graden Celsius voor de zachtste band (C5) en tussen de 110 en 140 graden Celsius voor de hardste band (C1).

1 reactie