Dat bevestigt de bandenfabrikant voorafgaand aan het raceweekend. Tijdens de tweede vrije training krijgen alle teams voor iedere auto een set van de nieuwe op een na zachtste compound. Daarop moeten minimaal acht getimede ronden worden afgelegd. Op deze manier kunnen de teams en coureurs alvast data vergaren met het oog op volgend seizoen. Ook in het raceweekend tijdens de Grand Prix van Bahrein mochten de coureurs al even ruiken aan de banden voor 2021. Toen kregen de rijders voor de eerste en de tweede vrije training in totaal twee sets van de toekomstige C3-band, de middelste band wat de compounds betreft. Vooralsnog zijn de coureurs niet zo blij met het nieuwe rubber. Na de eerdere testmogelijkheden in de Grand Prix van Bahrein kwamen er onder meer klachten over de hoeveelheid grip van de Pirelli's. Bovendien zouden de nieuwe banden zwaarder en slomer zijn. Pirelli-chef Mario Isola liet toen aan onder meer RacingNews365 weten 'graag met alle coureurs te praten over wat ze niet fijn vinden aan de banden zodat we iets voor hen kunnen doen'. Toch zei de Italiaan wel dat het lastig zou worden om zo laat nog aanpassingen te doen. Met medewerking van Dieter Rencken. Moet Red Bull met het oog op 2021 meer afgaan op wat Max Verstappen van zijn teamgenoot verlangt? Dit en meer in de nieuwste F1-podcast met Ruud Dimmers, Tom Coronel en Thomas van Groningen, die hieronder is te beluisteren.
Meest gelezen