Pirelli wil bandenslijtage terugbrengen op oude niveau

08 aug. 14:27 René Oudman 1 reacties
In de meeste Grands Prix kunnen de Formule 1-coureurs eenvoudig overleven door één pitstop te maken. Het rubber waarover zij beschikken gaat lang genoeg mee om slechts éénmaal te worden vervangen. Voorheen lag de bandenslijtage een stuk hoger en was vooral de 'drop-off' radicaler.

Met de 'drop-off' wordt de mate waarin banden slijten bedoeld. Tegenwoordig slijt het rubber zeer geleidelijk, in de eerste jaren dat Pirelli leverancier was ging dat een stuk onvoorspelbaarder. RaceFans.net analyseerde dat er in de Spaanse Grand Prix van 2011 drie keer zoveel pitstops (!) werden gemaakt als het geval was in de editie van zeven jaar later.

"We houden de mate waarop de banden slijten goed in de gaten", laat Pirelli-baas Mario Isola aan hetzelfde medium als dat de analyse deed, weten. "Verschillende aspecten worden op tafel gelegd en aan de hand daarvan kunnen we inschatten of er een bepaalde manier mogelijk is. Anno 2018 is de bandenslijtage erg hoog, de teams weten er echter veel beter mee om te springen dan vroeger het geval was."

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen