Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Pirelli

Pirelli ziet belangrijke verandering bij Verstappen en Red Bull

Red Bull heeft volgens Pirelli grote stappen gemaakt in het bandenmanagement. Mario Isola, bandenchef van de Italiaanse leverancier, is lovend over de progressie.

Het managen van de banden is vandaag de dag zeer belangrijk in de Formule 1. De snelheid over een ronde zegt nog lang niet alles, zo is bij Ferrari te zien dit seizoen. Op zaterdag zijn ze vaak razendsnel, maar tijdens de race kunnen ze niet bijbenen met Red Bull en is ook het bandenmanagement niet altijd naar wens.

Ook bij Red Bull ging het niet altijd even goed met het bandenmanagement, zo is Pirelli F1-chef Mario Isola van mening. "Om eerlijk te zijn is Red Bull vooral in de laatste paar races zeer goed met de banden", laat de Italiaan weten bij Motorsport Total. "Ik weet niet wat ze met de auto hebben gedaan om dat te bereiken, maar waarschijnlijk zijn het upgrades gedurende het seizoen."

"In het begin was Red Bull niet altijd zo goed met de banden, maar nu zien we dat ze een grote stap voorwaarts hebben gemaakt in vergelijking met het eerste deel van het seizoen. Daar hebben ze zich waarschijnlijk op gefocust", aldus Isola. Vooral bij Max Verstappen gaat het erg goed met het managen van de banden. In Mexico liet de Nederlander weer eens zien hoe consistent en snel hij kon rijden.

Hoe Mercedes het doet met de Pirelli-banden

Isola ziet ook een voordeel voor Mercedes bij het managen van de banden, al is dit vooral bij een bepaalde compound. "We weten dat op een bepaalde manier Mercedes de harde band beter kan gebruiken. Zij dachten dat de mediumband (in Mexico, red.) in zou storten in het laatste deel van de race, maar helaas voor Mercedes was dit niet het geval."

"Dit laat weer zien hoe belangrijk het is om banden met verschillende eigenschappen te leveren, zodat het een uitdaging is voor de teams om ze zo goed mogelijk te gebruiken", aldus de Pirelli-chef.

Ook interessant:

Verstappen moet Mercedes méér vrezen dan Ferrari op weg naar nóg meer records

Red Bull stond in Mexico in de spotlights. Vanwege de straf voor het overschrijden van de budgetcap, vanwege het boycotten van Sky Sports en vanwege het dominante optreden van Verstappen. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken alles in de nieuwe aflevering van de RN365 Formule 1-podcast.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

8 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Lewis Hamilton voelt zich aangevallen door Verstappen: "Heeft te maken met mijn succes"