Pirelli-motorsportbaas Mario Isola is echter prima te spreken over het rubber dat zijn bedrijf voor deze Chinese Grand Prix heeft geproduceerd. Wel weet de Italiaan dat het verschil tussen de compounds groter is, dan verwacht. De softcompound is 1,1 seconde rapper dan de medium, die op zijn beurt 0,7 seconden per ronde harder gaat dan de hardste band. "De prestaties van onze banden waren positief te noemen, in het achterhoofd houdend dat dit ongeveer dezelfde selectie was als dat we maakten in 2018", vertelt Isola na de tweede vrije training. "Het is dit jaar echter iets warmer en omdat we nieuwe compounds hebben, was er amper sprake van graining. Het verschil tussen de medium en de soft is iets groter dan we hadden verwacht, waardoor de strategische keuzes voor zaterdag en zondag interessant zullen worden. De soft slijt op een bepaalde manier die wij voor ogen hadden." Voor het raceweekend in China maakt Pirelli gebruik van de C2, C3 en C4-compound. Een dergelijke keuze had de Italiaanse rubberfabrikant eveneens gemaakt voor de Australische Grand Prix.
Meest gelezen