De race van Charles Leclerc was eigenlijk al over toen hij net begonnen was. In bocht 1 in Oostenrijk kwam hij in de sandwich bij Sergio Perez en Oscar Piastri en moest direct naar binnen voor een nieuwe voorvleugel. Carlos Sainz leek genoegen te moeten nemen met P5, tot Max Verstappen en Lando Norris elkaar letterlijk in de wielen reden. De Spanjaard schoof zo door naar P3 en voor Leclerc was P11 het eindresultaat. Ferrari lijkt de aansluiting met McLaren en Red Bull echt verloren te hebben.
De Monegask maakt tijdens de GP van Oostenrijk liefst vier pitstops. Daarmee kon de pitcrew dus goed oefenen en dat betaalde zich uit. De snelste pitstop van de dag kwam namelijk op naam van Ferrari/Leclerc: 1.95 seconden. De tweede plaats in dit troostklassement was ook voor Ferrari. Een stop van Sainz ging in 2.07 seconden.
Dat Max Verstappen twee moeizame pitsops kende, blijkt ook wel uit de tijden. In de top 10 vinden we de Nederlandse wereldkampioen niet terug. In het DHL Pitstopklassement staat Red Bull desondanks nog wel altijd ruim eerste. Het team van Verstappen en Sergio Perez heeft 322 punten, gevolgd door Ferrari met 214. De tien snelste pitstops van de dag (maximaal één per coureur) krijgen punten, net zoals in de race.
Bekijk hieronder de top tien van de DHL fastest pit stop award van de GP van Oostenrijk:
Ook interessant:
Verstappen en Norris trekken conclusie: vriendschap in F1 een illusie
Natuurlijk gooien we in dé F1-podcast de schuldvraag nog maar eens op. Hoe kijken de heren Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk naar het gebeuren tussen Max Verstappen en Lando Norris op de Red Bull Ring, zowel op als naast de baan?
Bekijk je podcast liever op YouTube, klik dan hier!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!