Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Prost: 'Formule 1 keert nooit meer terug naar traditionele motoren'

De Formule 1 fans dromen van de schreeuw van een V10 of V12 motor. Het brullende geluid wat de harten sneller laat kloppen. Komt er nog een terugkeer? Viervoudig wereldkampioen Alain Prost ziet het niet meer gebeuren.

Het is een drukke en beslissende periode voor de Formule 1. De werkgroep buigt zich over het motorenconcept voor 2021 en verder. Er moet een motorformule komen die mee kan tot en met 2030. In dat plaatje past volgens Alain Prost geen traditionele verbrandingsmotor meer. " Er is op dit moment geen enkele fabrikant die terug wil naar traditionele motoren. Ze willen wel toe naar motoren die minder complex zijn, maar daarin zal een hybride deel aanwezig zijn. De fabrikanten willen niet terug in de tijd, wat begrijpelijk is," laat Prost aan Crash.net weten. Prost is momenteel adviseur van het Formule 1 team van Renault en verricht ook werkzaamheden voor het Formule E-project van de Franse autofabrikant. De raceklasse is sterk in opkomst en steeds meer fabrikanten tonen hun interesse. Zo stapt Mercedes in 2019 in. Het een bijt het ander volgens hem niet. " De Formule 1 is technisch de meest vooraanstaande raceklasse ter wereld. Misschien dat ze in de toekomst de reglementen aan gaan passen en andere technologieën gaan gebruiken. Als autofabrikant maak je verschillende type auto's voor, waarom zou je dan niet betrokken zijn bij de F1 en Formule E?" " Als wereldwijde speler heb je meerdere vormen van marketing nodig om je producten te verkopen. Je moet betrokken zijn in alle markten en segmenten. In een sterk veranderende wereld willen we op diverse gebieden actief zijn."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi