Waar Red Bull in de laatste jaren altijd kon vertrouwen op een sterk chassis, was dat aan het begin van dit jaar wel anders. De auto's gedroegen zich zeer nerveus, presteerden alleen in een zeer smal 'window' erg goed. Max Verstappen wist en weet beter om die tekortkomingen heen te rijden dan zijn teamgenoot Alexander Albon, maar Red Bull moest aan de bak, zoveel was wel duidelijk. Red Bull is er al deels in geslaagd de RB16 voorspelbaarder te laten reageren op de input van de coureurs, maar de ontwikkeling gaat gestaag door. Op Spa-Francorchamps, daar waar de Belgische Grand Prix verreden wordt, introduceert het team een nieuwe upgrade. "Dat moet een voor een merkbare vooruitgang zorgen op het chassis-vlak", zo roept Helmut Marko in gesprek met Auto, Motor und Sport . Wat tevens in het voordeel kan werken van Red Bull is dat men daar met dezelfde banden rijdt (C2, C3 en C4) als de tweede race op Silverstone, tot op heden de enige race die Max Verstappen dit seizoen wist te winnen. Met de updates hoopt Red Bull het gat naar Mercedes verder te dichten, maar men zal van goede huize moeten komen, aangezien ook Mercedes enkele nieuwe onderdelen meeneemt naar de Belgische Ardennen, updates die verder gaan dan alleen aangepaste vleugels voor de hoge snelheden van Spa-Francorchamps en Monza. "Het gaat om performance-updates." Moeten Red Bull en Verstappen blijven geloven in de wereldtitel, of ligt de lat gewoon te hoog? Dit en meer in de F1-podcast van RacingNews365 met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen