2025 is nog maar net begonnen, maar het gaat al veelvuldig over het gebruik van flexibele vleugels. De FIA introduceerde een nieuwe statische test voor de voor- en achtervleugels, om zo de flexibiliteit tegen te gaan. Vanaf de Grand Prix van Australië wordt de nieuwe test toegepast op de achtervleugel, in Spanje gebeurt hetzelfde met de voorvleugel.
De storm is voorlopig echter nog niet gaan liggen. Red Bull beticht McLaren en Ferrari er op de vrijdag in Bahrein namelijk van dat zij nog steeds een mini-DRS gebruiken. Technisch directeur Pierre Waché is er vrij stellig over.
"Het gebeurt nog steeds", stelt Waché tegenover The Race. "Ik denk dat Ferrari en McLaren nog steeds in de weer zijn met een mini-DRS. Het wordt een gespreksonderwerp bij de seizoenstart, want het is vrij zichtbaar."
Een teambaas, die liever anoniem wil blijven, bevestigt het beeld tegenover hetzelfde medium. "Als we de video's bestuderen, zien we dat sommige achtervleugels behoorlijk flexibel zijn. Dat is iets wat we heel goed in de gaten houden."
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!