Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Red Bull Racing

Red Bull drukt 'paniekknop' nog niet in: "Bekijken het op twee manieren"

Red Bull is de laatste weken niet alleen in een strijd verwikkelt in een hevige strijd om overwinningen, maar ook in een ontwikkelingsstrijd. Toch blijft het team rustig onder die druk en is er nog absoluut geen sprake van paniek.

Verstappen Silverstone FP2
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Wanneer je puur aan scorebordjournalistiek doet, zou je niet verwachten dat Red Bull enorm onder druk staat. In beide kampioenschappen heeft het team van Max Verstappen een vrij comfortabele voorsprong op haar naaste belagers, maar dat is een vertekend beeld.

Want de laatste weken heeft het team van Max Verstappen haar handen vol aan McLaren en in het bijzonder Lando Norris. Het team uit Woking heeft de laatste tijd flinke stappen gemaakt door meerdere succesvolle updates en hijgt Red Bull bij elke race in de nek. Toch raakt men in Milton Keynes nog niet in paniek, zo vertelt de technisch directeur van Red Bull, Pierre Waché.

"Je kan van alles bedenken en ontwikkelen, wat soms al maanden kost, maar eenmaal op het circuit zien we pas of zo’n onderdeel ons daadwerkelijk brengt wat we denken," aldus Waché bij de Telegraaf. "En dat niet alleen, ook of de coureur dat voelt en hij dat materiaal kan benutten. Het is heel belangrijk dat we zien dat het ons rondetijd oplevert, want het heeft vervolgens ook invloed op de plannen voor de toekomst."

Korte en lange termijn

"Het is heel simpel: de afgelopen weken zijn we niet altijd dominant geweest," zo vervolgt Waché. "Maar het heeft geen zin om dan gelijk de paniekknop in te drukken. Ik bekijk het op twee manieren."

"Operationeel, op de korte termijn, met de vraag hoe we de auto op de best mogelijke manier kunnen laten presteren. En vervolgens in de fabriek met het oog op de langere termijn. Je kan de boel versnellen, maar panikeren is niet de juiste houding. We werken samen met 300 engineers. Als je dan elke vijf minuten van gedachten verandert, is dat de verkeerde manier."

Waché is er dan ook van overtuigd dat Red Bull nog stappen gaat zetten: "Ik denk zeker dat we deze auto nog kunnen doorontwikkelen en dat we de komende tijd nog flink wat performance kunnen vinden."

Ook interessant:

Win gouden tickets voor GP België!

Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op gouden tickets!

We verloten maar liefst 10 schaalmodellen en 10 caps onder onze YouTube-abonnees! Maak nu kans op één van deze prijzen door je te abonneren op ons YouTube-kanaal én te reageren onder de video via de onderstaande knop.

Abonneer, reageer en win!

Praat mee!

Viaplay
x