Het bestuursorgaan van de Formule 1, de FIA, heeft bevestigd welke teams updates hebben meegenomen naar de Grand Prix van Australië en welke teams niet. Red Bull en Ferrari, de teams die in de eerste twee races het tempo reed dicteerden, testen nieuwe onderdelen op de auto, terwijl de auto van Mercedes ongewijzigd blijft. Dat terwijl dat team juist problemen had om snelheid te vinden in de W13. Ferrari introduceert een nieuwe diffuser en zal enkele tests uitvoeren met sensoren op de voorvleugel. Red Bull heeft voor de gelegenheid nieuwe front wing endplates meegenomen (zie tweet hieronder). De eerste updates van Mercedes, waaronder een nieuwe vloer, worden verwacht in Imola, waarna een grotere aerodynamische update in Spanje wordt verwacht.
1512244627742474242
Nueva pletina lateral del ala delantera del Red Bull. New front wing endplate for Red Bull. #f1 #F12022 pic.twitter.com/fDnGZgYBp7 — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 8, 2022
Hoe zit het met de overige F1-teams?
Williams pakt uit met een nieuwe achtervleugel, net als met nieuwe uiteinden van de vloer, een nieuwe voorvleugel en nieuwe brake ducts. de Alpine A522 laat nieuwe sleuven zien in de vloer, terwijl achter de wielen nieuwe remtrommels verstopt zitten. Haas F1 ondertussen verschijnt net als Ferrari op het circuit met een nieuwe diffuser, de McLaren wordt uitgerust met nieuwe winglets aan de achterzijde van de auto en Aston Martin stuurt onder andere Sebastian Vettel op weg met een nieuwe achtervleugel. Alfa Romeo en AlphaTauri starten in Melbourne net als Mercedes zonder aanwijsbare nieuwe onderdelen.
Meest gelezen