Sinds Max Verstappen in 2016 instapte bij Red Bull Racing, heeft hij al de nodige teamgenoten versleten. Daniel Ricciardo hield het tot en het met einde van 2018 vol, om vervolgens een avontuur bij Renault aan te gaan. Pierre Gasly kreeg daarna slechts een halfjaar de tijd, om daarna al weer te worden opgevolgd door Alex Albon.
Maar ook de huidige coureur van Williams kon niet voldoen aan de verwachtingen en werd aan het einde van 2020 aan de kant geschoven. Sergio Perez hield het sinds 2021 het langste vol als teamgenoot van Verstappen, maar moest in 2024 duidelijk zijn meerdere erkennen en uiteindelijk gingen Perez en Red Bull onlangs uit elkaar.
Wat maakt het zo lastig om het op te nemen tegen Verstappen? En is het stoeltje naast die van de viervoudig wereldkampioen misschien wel het lastigste zitje? Het is de vraag die aan Red Bull-monteur Calum Nicholas wordt gesteld. "Als je het opneemt tegen iemand die zo getalenteerd is en het zo moeiteloos kan laten lijken als Max, denk ik dat het zijn tol eist. Je komt bijvoorbeeld terug naar binnen na een rondje en denkt: 'ik heb goed gereden'. Maar dan gaat Max naar buiten en hij vindt nog anderhalve tiende... Dat put je na een tijdje gewoon uit", vertelt Nicholas in de Road to Success-podcast.
Zo heeft hij al min of meer een waarschuwing in huis voor Lawson, die dus de volgende teamgenoot van Verstappen wordt. "Ik denk dat dat het grootste ding is. En daarbij is Max ook zo open en eerlijk en is het zo'n aardige vent. Het is dus moeilijk om te begrijpen dat er een killer in hem schuilt, als hij zijn helm sluit. Hij geeft je dan gewoon een pak slaag", zo sluit Nicholas af.
Ook interessant:
Er wordt niet meer geracet, maar de Formule 1 zit nog zeker niet in haar winterslaap. Bij Red Bull gebeurde er namelijk nog genoeg rond de teamgenoot van Max Verstappen. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk hebben daar een uitgesproken mening over en die hoor je in een kakelverse Formule 1-podcast van RacingNews365!
Abonneer je nu op ons YouTube-kanaal en maak kans op F1-schaalmodellen en caps.
Abonneer & winMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!