Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Red Bull erkent: "De RB18 is nog niet zoals Verstappen het wil hebben"

Max Verstappen en de Red Bull RB18 zijn nog niet als twee handen op een buik. Alhoewel de Nederlander gewoon al vier races won in 2022, is hij niet helemaal tevreden met de Red Bull-bolide. Helmut Marko geeft dat toe en legt uit.

Verstappen Spain
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Dit seizoen horen we regelmatig een ontevreden Max Verstappen via de radio of in de media na een kwalificatie. De Nederlander heeft het momenteel nog moeilijk om het absolute maximale uit zijn Red Bull-bolide te halen. Dat is vooral te merken tijdens de kwalificaties als hij met een zo licht mogelijke auto zo snel mogelijk over het circuit moet scheuren. Dan is de balans vaak toch niet helemaal lekker en verliest Verstappen een paar tienden.

In Monaco was het wederom het geval. In gesprek met Formel1.de wordt Helmut Marko gevraagd naar zijn stercoureur en waarom Verstappen soms misschien wat minder kalm lijkt dan voorheen. De Red Bull-adviseur geeft toe dat de wagen nog niet is zoals Max 'm wil, "De RB18 is nog niet zoals Verstappen het graag wil hebben. Hij heeft een sterke voorkant van de wagen nodig. Wat er gebeurt met de achterkant van de wagen, zelfs als deze met 250 kilometer per uur uitbreekt, dat vindt Max daarentegen allemaal prima."

Maar de RB18 is juist wat neutraler, terwijl Verstappen het niet erg vindt om wat overstuur te hebben, zo lang de auto maar stabiel is. "Onze huidige bolide is iets neutraler en misschien iets meer 'gemanierd' en daar stoort Max zich mogelijk aan. Daarnaast hebben we natuurlijk veel incidenten meegemaakt. De twee uitvalbeurten, maar ook zijn we dit seizoen al een keer een hele vrijdag verloren door hydraulische problemen en hadden we problemen met de DRS", verklaart de Oostenrijker.

Marko: "Verstappen is ook maar een mens"

Soms liepen de frustraties de afgelopen maanden dan ook hoog op bij Verstappen. Het hoogtepunt zagen we misschien wel bij de GP van Spanje, toen Verstappen door DRS-problemen het uitschreeuwde over de radio. "Ik druk wel vijftig keer!!!", riep hij over het DRS-knopje. Volgens Marko kan je de regerend wereldkampioen niets kwalijk nemen.

"Op die momenten hoor je kalm te blijven, maar hij zag op dat moment dat de Grand Prix uit zijn handen glipte. Het is en blijft een coureur met emoties, die hij er ook uit moet gooien. Dan kan hij misschien wel wereldkampioen zijn, maar hij is nog steeds pas 24 jaar. Het zijn reacties die heel normaal zijn, of misschien soms wat overdreven. Max is in ieder geval gewoon een mens, een emotioneel, jong mens, dus dat is helemaal niets om van op te kijken", aldus Marko.

Ook interessant:

Verstappen moet wederom boven zijn Red Bull uitstijgen

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken we uitgebreid vooruit op de GP van Azerbeidzjan, maar staan Tom Coronel en co. ook stil bij alle andere gebeurtenissen in F1. Wat te denken van de contractverlenging van Sergio Perez? Beluister de nieuwe podcast hieronder.

Formule 1 GP Azerbeidzjan 2022 RN365 Nieuwsdossier

7 reacties

Meest gelezen

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Goed nieuws voor Ferrari: FIA versoepelt F1-motorregels