Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Red Bull experimenteerde met afstellingen Verstappen en Perez

In de wetenschap dat Max Verstappen zondag de race achteraan moet starten, gebruikte het team van Red Bull de tweede training om verschillende dingen te proberen.

Op het Sochi Autodrom moet Max Verstappen de inhaalrace van zijn leven rijden om zo de schade in het WK zo beperkt mogelijk te houden. Wil Verstappen op het podium eindigen, dan wacht hem normaal gesproken een heldenrit van achter naar voren. Tijdens de tweede vrije training klaagde Verstappen echter dat zijn Red Bull-Honda veel te langzaam was op de rechte stukken. Helmut Marko geeft na afloop uitleg: "We hebben wat uitgeprobeerd. Max reed met veel vleugel, Perez met minder. Uiteindelijk zullen we voor een afstelling die ergens in het midden ligt kiezen." Aangezien Verstappen naar voren moet komen zou het ook een optie zijn om met minder vleugel te gaan rijden. Marko verklaart waarom Red Bull dit niet gaat doen: "Omdat we goed voor de banden moeten zorgen en het mogelijk kan gaan regenen." Als Motorsport Magazin de Oostenrijker vraagt hoe hoog Verstappen kan eindigen, geeft hij een bijzonder antwoord: "We wachten af of ook Mercedes (Hamilton, red.) een penalty neemt." De kans dat Hamilton in de komende races een gridstraf moet incasseren omdat ook hij zijn motor nogmaals moet vervangen is zeer groot.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi