Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein GP Bahrein

Start race
00 d 00:00:00
1 PIA
2 RUS +15.499
3 NOR +16.273
Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Red Bull gaat uit van meerdere gridstraffen in 2019

Red Bull heeft niet de illusie dat het 2019 doorkomt zonder gridstraffen vanwege noodgedwongen motorwissels. De betrouwbaarheid van de Honda-motor is vooralsnog een zorgenkindje.

Na vele jaren van samenwerking tussen Red Bull en Renault heeft het team gekozen voor een overstap naar motoren van Japanse makelij. Met de Honda-krachtbron moeten flinke stappen gemaakt worden, maar adviseur Helmut Marko wil ook realistisch zijn, zeker als het aankomt op het gebied van betrouwbaarheid.

"We gaan er vanuit dat we ergens in de loop van 2019 op betrouwbaarheidsproblemen zullen stuiten. We gaan er in ieder geval niet vanuit dat we het seizoen kunnen voltooien met slechts drie motoren per coureur", aldus Marko in gesprek met Motorsport.com . Mocht het team daadwerkelijk voor Max Verstappen of Pierre Gasly naar een vierde motor moeten wisselen, dan volgt onherroepelijk een gridstraf. Marko wil die penalty's tactisch 'plannen': "Je moet de juiste circuits zien te kiezen voor die gridstraffen. Dat zijn idealiter de circuits waarop we binnen een paar ronden de aansluiting met de top moeten kunnen hervinden." Marko geeft Renault ook nu de wegen zijn gescheiden nog even een veeg uit de pan door de stellen dat die motor op geen enkele manier kon concurreren met die van de concurrentie: "Motorisch gezien opereerden we in de B-categorie. In de kwalificaties kwamen we simpelweg 70 pk tekort en over een heel weekend genomen gemiddeld 40 pk."

x
Breaking Aangepaste uitslag Formule 1 GP Bahrein 2025 na diskwalificatie