Christian Horner roept het al maanden. Men blijft bij Red Bull de auto tot het einde toe door ontwikkelen, want de auto zoals hij aan het eind van het seizoen in Abu Dhabi aan de start staat, is ook de auto zoals die volgend jaar tijdens de Grand Prix van Australië aan de start staat. Ook in Turkije werd de RB16 van Max Verstappen en Alexander Albon weer voorzien van de nodige updates. We toonden je eerder al de nieuwe, horizontale sleuven in de schep onder de neus van de Red Bull (zie hieronder). Die sleuven hebben ongetwijfeld als doel de druk aan zowel de bovenkant als de onderkant van de schep te reguleren, om zo de luchtstroom onder de auto door en over de auto heen verder te optimaliseren.
https://twitter.com/luisfef1/status/1327263527267164160?s=21
#TechF1 Nueva ranura en la parte inferior de la capa del morro del @redbullracing RB16 en el @intercitypark de Istambul. #F1 #F1Tech #TechF12k20 #TurkishGP #RedBullRacing pic.twitter.com/HBTndfcccu — LuisFeF1 (@LuisFeF1) November 13, 2020
Ook aan de achterkant was echter een update waar te nemen, één die bovendien veel zichtbaarder was. De wastegate-uitlaten van Honda's turbo bevinden zich nu onder de traditionele uitlaat, terwijl ze voorheen boven de uitlaat zaten (zie vergelijking hieronder, Portimao, vs. Istanbul). Het is echter iets dat Red Bull voortdurend blijft veranderen. Ook gedurende 2019 bijvoorbeeld zaten de wastegate-uitlaten op enig moment boven de uitlaat, om vervolgens weer onder de uitlaat gepositioneerd te worden.
Meest gelezen