Red Bull had vorige week al aangekondigd dat het met een grote upgrade zou rijden tijdens de tweede testweek. Deze upgrade werd een dag eerder dan verwacht ingezet en Max Verstappen had de eer om de nieuwe onderdelen te testen. Een spin in bocht 5 eindigde echter in de grindbak. Nadat de auto was afgevoerd naar het team bleek dat de nieuwe onderdelen niet beschadigd waren, iets dat een herhaling van het debacle van 2019 voorkwam. Toen crashte Pierre Gasly zijn Red Bull die voorzien was van nieuwe onderdelen, waardoor het testprogramma in gevaar kwam. Op de RB16 was onder meer een nieuwe voorvleugel, vloer en barge board te zien. Deze zullen wij later vandaag uitlichten. Verstappen reed slechts 31 ronden en had er graag meer af willen leggen in de ochtendsessie: "Het is jammer, want we hadden vandaag diverse nieuwe onderdelen op de auto. Je wil dan ook de aerodynamische tests uitvoeren en dat is uiteindelijk wel gelukt", zo liet hij weten ten overstaan van RacingNews365.
Meest gelezen