Uit de laatste financiële cijfers van het team blijkt dat er flink meer geïnvesteerd moet worden in het team om quitte te draaien. Zo zijn de kosten van het team met 9,2% gestegen door alle aanpassingen die nodig waren door de nieuwe regelgeving van dit seizoen. Daarnaast raakte het team in 2016 naamsponsor Infiniti kwijt. Hoewel het team daar een aantal sponsoren zoals Aston Martin, Puma en TAG Heuer voor terug kreeg, kon dit een verlies aan inkomsten niet voorkomen. Ook kende het team in 2015 geen best seizoen. Het werd uiteindelijk slechts vierde in de eindstand, waardoor het flink aan prijzengeld moest inleveren. Het 'gat' werd enigszins gerepareerd in 2016, toen Red Bull twee overwinningen behaalde en als tweede eindigde in het kampioenschap.
Die overwinningen zorgden er echter weer voor dat Red Bull het personeel flinke bonussen moest uitbetalen, waardoor over het team flink wat extra's moest uitkeren aan het personeel. Alles bij elkaar moest Red Bull in 2016 $54,8 miljoen investeren om het team draaiende te houden, meldt Forbes . Dat is drie keer zoveel als in 2015, toen er $ 13,7 miljoen geïnvesteerd werd. Ook dit seizoen loopt het nog niet heel soepel voor Red Bull. Hoewel eigenaar Dietrich Mateschitz wil dat het team kampioen wordt, staat Red Bull derde in het kampioenschap met slechts één overwinning. Die prestatie gaat er waarschijnlijk voor zorgen dat Mateschitz in 2018 weer flink zal moeten bijlappen.
Meest gelezen