Max Verstappen heeft dit seizoen regelmatig wat opmerkingen over zijn Red Bull RB18. Vooral na de kwalificaties komt naar voren dat hij niet het maximale uit zijn bolide heeft weten te persen. Dat komt vooral door de voorkant van zijn bolide, die niet zo lekker instuurt als hij had gehoopt. Aan de andere kant van de garage voelt Perez zich echter aanzienlijk beter met de Red Bull-bolide vergeleken met vorig jaar. Dat ziet ook Max, geeft hij toe in gesprek met onder meer RacingNews365 . "Ik zie inderdaad dat Checo wat comfortabeler is dan vorig jaar. Vanuit mijn kant zou ik inderdaad wat 'meer' voorkant willen hebben. Daar wordt nu aan gewerkt."
Niet het einde van de wereld
Tegelijkertijd wil Verstappen niet te hard klagen over de problemen waar hij tegenaan loopt. De statistieken liegen namelijk niet en er staan inmiddels een vijftal Grand Prix-overwinningen achter zijn naam in 2022. Qua polepositions wel maar een. "Je zal me niet horen zeggen dat ik me oncomfortabel voel in de auto, maar deze auto's zijn zo zwaar, lang en breed", zucht hij. "Met meer gewicht wil je een auto hebben die beter draait, want dan kan je sneller door de bochten gaan." "Op die manier kan je in de kwalificatie, als je echt aan het pushen bent, net wat meer uit de auto halen. Zo dramatisch is het echter echt niet hoor", benadrukt de regerend wereldkampioen. "Ik heb alsnog vijf races gewonnen en dat is meer dan vorig jaar na deze hoeveelheid races. Dat is dus niet slecht. Het draait om het fine-tunen van de kleine dingetjes."
Horner: "Langzaam maar zeker zal Max zich comfortabeler voelen"
Gevraagd naar de problemen van Verstappen en of Red Bull hem tegemoet kan komen in zijn wensen over de RB18, denkt Horner dat er nog wat tijd overheen zal gaan voordat Max helemaal comfortabel is. Uiteindelijk is hij er zeker van dat het goed komt. "Het maakt allemaal onderdeel uit van de evolutie van deze bolides. De ontwikkeling is binnen het budgetplafond natuurlijk erg sporadisch. We zullen uiteindelijk steeds meer uit de auto halen qua set-up, hoe meer meters we rijden." "Langzaam maar zeker komen we dan in de situatie waarin Max zich meer comfortabel voelt, maar in de races heeft het duidelijk minder effect op hem dan tijdens de kwalificaties", aldus de leidsman van de Oostenrijkse renstal.
Meest gelezen