"Elke auto heeft unieke aerodynamica, unieke wielophanging en z'n eigen aandrijflijn. We werken er altijd hard aan om ervoor te zogen dat die eigenschappen ook virtueel aanwezig zijn", legt Lee Mather, creative director van de F1-games bij Codemasters, uit in gesprek met RacingNews365 . Mather noem daarbij graag een voorbeeld uit het recente verleden: "Red Bull is qua aerodynamica altijd sterk geweest, vooral als we het hebben over de seizoenen vanaf 2010. Dus zorgden we dan ook steeds dat de virtuele auto's zeer stabiel waren in het rijgedrag. En dat betekent ook dat de laatste jaren de Red Buls in de game minder sterk waren op het gebied van motorvermogen." Dit Formule 1-seizoen is lastiger te zeggen waar het aan schort bij het team van Max Verstappen en Pierre Gasly. De Honda-motor toont zich namelijk betrouwbaar maar mist vermogen ten opzichte van Ferrari en Mercedes, maar ook het chassis lijkt niet de allerbeste van het veld te zijn. Wat betekent dat voor de game F1 2019? Mather, glimlachend: "Laten we zeggen dat de auto in de nieuwe editie een goede allrounder is. De power unit is eigenlijk best wel heel behoorlijk. Al met al is het een prima auto." Naast de échte Formule 1-auto's komt in F1 2019 ook een '2019-spec'-auto, gebouwd door de F1 zelf volgens de huidige reglementen. Deze is vooral bedoeld voor wie met een eigen kleurstelling op de bolide achter het virtuele racestuur wil kruipen.
Meest gelezen