Daarmee lijkt Red Bull de beschermeling van Honda te willen testen voor een mogelijk zitje bij AlphaTauri voor volgend seizoen. De huidige nummer drie in het Formule 2-kampioenschap wordt al langer genoemd als kandidaat voor een stoeltje in 2021, vooral omdat het voor Honda marketingtechnisch interessant is om een Japanner in de Formule 1 te hebben rijden. Op 4 november mag Tsunoda een oude Toro Rosso de sporen geven in Imola, waar in dat weekend ervoor de Grand Prix van Emilia Romagna verreden wordt. Dat zal gebeuren in de auto van 2018, wat de meest recente bolide is die een Formule 1-team mag gebruiken om te testen. Mocht Red Bull de 20-jarige Japanner volgend jaar in de Formule 1 willen hebben, dan moet Tsunoda wel eerst nog een superlicentie halen. Om genoeg punten daarvoor te hebben, moet de Japanner minstens vierde worden in de Formule 2. Wanneer hij op de vijfde plaats eindigt, moet hij twee vrijdagtrainingen voor zijn rekening nemen, zei Helmut Marko in september. Daarnaast moet een coureur driehonderd kilometer aan Formule 1-ervaring hebben voor hij mag deelnemen aan een race. Om die reden rijdt Tsunoda ook de young drivers test in Abu Dhabi aan het eind van dit seizoen. Alles over de Grand Prix van de Eifel, de progressie van Red Bull, het drama van Albon en de ideale teamgenoot voor Verstappen beluister je hieronder in de nieuwste podcast van RacingNews365, met host Thomas van Groningen, autocoureur Tom Coronel en F1-journalist Ruud Dimmers.
Meest gelezen