Red Bull Racing bracht Max Verstappen in 2015 naar de Formule 1. Iets langer dan een jaar werd de 22-jarige Nederlander gestald bij het kleine zusterteam Toro Rosso, alvorens hij plots, midden in het 2016-seizoen, naar Red Bull werd gehaald ten koste van Daniil Kvyat. Daar liet hij er geen gras over groeien en reed meteen naar zijn eerste Grand Prix-overwinning. Na vier seizoenen in de hoofdmacht van de Oostenrijkse energiedrankjesfabrikant en het uitblijven van kansen voor het binnenslepen van het wereldkampioenschap, kwam de vraag steeds vaker bovendrijven of Verstappen zijn heil niet beter bij een ander team kon gaan zoeken. Begin deze week snoerde de jongste Formule 1-racewinnaar ooit echter iedereen de mond en tekende hij voor drie jaar bij, waardoor hij tot ten minste 2023 aan Red Bull verbonden zal blijven. Naar verluidt heeft het team diep in de buidel moeten tasten om zich de komende drie seizoenen te mogen verzekeren van de diensten van Verstappen. Volgens oud-coureur Mika Salo is het niet heel onlogisch dat Red Bull bereid is geweest om dat te doen: "Het team heeft Verstappen simpelweg nodig en blijkbaar konden ze hem een smak geld én een goede auto bieden", zo spreekt de ex-F1-coureur van onder meer Lotus, Tyrrell, Ferrari en Sauber tegenover het Finse C More . "Het is wel goed voor Max, want het betekent dat hij zich nu volledig kan focussen op het aankomende seizoen", zo vervolgt Salo, die nog steeds denkt dat de markt der coureurs aan het einde van het komende seizoen voor de nodige opschudding kan gaan zorgen. "Er verandert weinig nu Max heeft bijgetekend. Bijna elk contract loopt aan het einde van het komende seizoen af. Alles ligt nog helemaal open", aldus de Fin. Naast Verstappen (tot en met 2023), zijn ook Charles Leclerc (2024), Sergio Perez (2022) en Esteban Ocon (2021) ook na het komende seizoen verzekerd van een felbegeerd Formule 1-stoeltje.
Meest gelezen