Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Max Verstappen

Red Bull-kopstuk: "Verstappen belichaamt die mentaliteit van ons bedrijf"

Dat Max Verstappen belangrijk is voor Red Bull, is algemeen bekend. Maar hoe belangrijk is de drievoudig wereldkampioen eigenlijk voor het energiedrankjesbedrijf?

Verstappen Qua Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Zeg je Red Bull, dan zeg je Max Verstappen. Ja, het energiedrankjesbedrijf is ook eigenaar van vijf voetbalclubs, maar bekendheid is toch vooral gekomen sinds Red Bull een van de toonaangevende teams in de Formule 1 werd. Verstappen speelt daarbij een belangrijke rol, legt Nick Stocker uit. Hij is commercieel directeur bij Red Bull en legt uit wat de relatie is tussen Verstappen en het wereldwijde imago van het bedrijf.

“Max belichaamt alles waar Red Bull voor staat. We gokten op hem toen hij nog jong was. Hij was zeventien toen hij in de Formule 1 kwam. We zijn het enige team waarvoor Max gewerkt heeft in de F1. We hebben echt een gok met hem genomen door hem op zijn zeventiende in een Formule 1-wagen te zetten. Dat is iets wat je tegenwoordig niet meer ziet. Hij belichaamt de vechtersmentaliteit van het bedrijf", zegt Stocker in de Amerikaanse podcast Front Office Sports.

"Max is echter onderdeel van een team en het team is het belangrijkste. We hebben ook Sebastian Vettel gehad als meervoudig wereldkampioen en ik denk dat te veel focus op het individu afbreuk doet aan het team als geheel. Max is een cruciaal onderdeel van het team, maar op een bepaald moment gaat ook hij met pensioen en dan kijken we ook naar andere coureurs."

Daarbij is volgens Stocker een belangrijke rol weggelegd voor Red Bulls Junior Academy. "We richten ons ook op de ontwikkeling van de jeugd. Er was een moment in de Formule 1 dat twaalf van de twintig coureurs op de grid de Red Bull Junior Academy hadden doorlopen. We investeren in talent en in de jeugd. Dat belichaamt het vleugels geven aan mensen en ideeën, een kernprincipe van het merk Red Bull.”

Ook interessant:

Verstappen begon dit F1-seizoen als de grote favoriet. Een 4e wereldtitel zou eenvoudig worden gewonnen, zo dacht men. Maar hoe anders is dat nu? Coronel, Dimmers en Mosterdijk geven antwoord in de nieuwe RacingNews365 Formule 1-podcast.

Of als je de podcast liever bekijkt op Youtube, klik dan hier.

Praat mee!

Viaplay
x
Horner Red Bull-teambaas velt oordeel over Perez: "We verliezen opties"