Max Verstappen kon niet om de zege strijden in China. De Nederlander gaf in de openingsfase heel veel tijd toe en moest het met de vierde plaats doen. McLaren en George Russell waren simpelweg een tikkeltje te snel.
Met Liam Lawson gaat het nog veel slechter. De Nieuw-Zeelander kwalificeerde zich op de laatste plaats en kwam als zeventiende over de streep. Helmut Marko kondigt aan dat Red Bull een noodvergadering inlast om de problemen te bespreken.
"Deze week is er een bijeenkomst in Milton Keynes om te bespreken wanneer en hoe we de kloof kunnen dichten", stelt Marko tegenover Sky DE. "Tot die tijd gaat het erom dat we zoveel mogelijk punten scoren. We maken ons zorgen, maar het is niet zo dat we de handdoek in de ring gooien."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
LaroserieI1962
Gaan ze besluiten om een nieuwe LADA neer te zetten? Of gaan ze het kneuzenhok oplappen voor zover dat nog mogelijk is. Het is toch ronduit een zielige vertoning. Ik zie de denkbeeldige stoom al bij de familie Verstappen uit de oren komen. EN TERECHT OOK.
The Mechanic
Ben het helemaal met je eens, een pure schande is het.!
RBRadviseur
Toch wel knap dat je na 2 races in een kneuzenhok weer gewoon op plek 2 in de wk-stand staat en na afloop van dit seizoen voor de 5e keer achter elkaar wereldkampioen bent 🏆. Overigens ken jij de overtreffende trap van zielige vertoning? Ik wel: Laroseniel1962.
LaroserieI1962
@RBRadviseur zullen we dat van de zomer nog zo zien? Euhhhhh... nope.
Harry Akkerboom
Nu nog vergaderen ze hadden dit toch allang aan zien komen na de leegloop.
Sientje
Ja niemand meer aan de pitmuur…de pitstops moet Max ook zijn auto uit om de banden zelf te wisselen…De fabriek is ook onbemand op 1,5 monteur na…hebben ze jouw nog niet gebeld voor het opvangen van die 4 die vertrokken zijn.
LaroserieI1962
@Harry Akkerboom, tja lijkt ook meer voor de Bühne om de familie Verstappen "blij" te maken. Maar het is toch eigenlijk al goed mis sinds vorig jaar zomer!! Uiteraard hoop ik natuurlijk dat ze bij RBR de boel weer ten goede weten te keren, maar zie het realistisch gezien niet echt gebeuren.
viki-purple#24972
we wachten af ben benieuwd
Dit bericht is aangepast op:
Captain_slow
Na Gasley, Albon en Perez zien we nu Lawson grote moeite hebben met de Red Bull. Ik denk wat we nu wel de conclusie kunnen trekken dat het echt aan de auto ligt. Dat het Verstappen lukt om toch elke keer weer een goed resultaat neer te zetten, is ongelooflijk.
viki-purple#24972
inderdaad het is super van Max
ayden dankworth
wat een tegenstrijdige berichtgeving. 2 artikels terug putte verstappen nog hoop uit de race.
Georgina van Adrichem
Het zal iets over Max gaan om zijn auto, maar ook over die Lawson die blijft maar bij de laagste plaatsen hangen
Maxchar
Ben bang voor Lawson dat Yuki in Japan gaat rijden voor RBR.. Yuki zal het misschien wel iets beter doen maar die zal ook geen potten kunnen breken vrees ik.. Hopelijk vindt RBR wat verbeteringen en kan Max rond Spanje weer meedoen om de overwinningen. MCL is erg risicovol geweest met de nieuwe voorwielophanging en misschien gaat ze dat beperken in verdere ontwikkeling of misschien komt er wel een verboden foefje aan het licht, je weet het nooit.. Tot die tijd schade beperken en zoveel mogelijk punten pakken en in ieder geval nooit opgeven.
Dit bericht is aangepast op:
Stapvermaxen
Ik denk als RBR met een goede update 2-3 tienden vindt dat ze gewoon kunnen meevechten de rest van het seizoen. Wel erop of eronder voor Waché.
Jan van Dijk
Bij mij is het glas ook halfvol, het is het net niet voor RB maar het is maar een gaatje van 8 punten, Lando is niet zo dominant als iedereen dacht, maar er is wel werk aan de winkel natuurlijk. Het resultaat van het werk na vorig seizoen is teleurstellend, ik had daar ook meer van verwacht. Maar Max is Max, als ze bij RB nou nog eens iets weten te vinden gaat het de concurrentie nog dun door de broek lopen.
Dit bericht is aangepast op:
Martin Mortel
Niet voor het WCC met Lawspn in die auto en ik denk dat dit ook met Yuki niet gaat lukken dit jaar. Max heeft geluk dat McLaren nu 2 rijders heeft die de punten van elkaar afpakken. Daarom staat hij nu nog gewoon 2e, maar voor het WCC maakt het niet uit welke coureur van McLaren de meeste punten pakt zolang ze beiden maar punten pakken.
Dit bericht is aangepast op:
erik-jansen#63116
Hoor de top analisten Coronel, Verschuur etc in de podcasts nog roepen dat Newey pasé is, en Waché de man. Ondertussen is de auto van '22, de laatste uit de koker van Newey afgegleden en zijn de doorontwikkelde auto's daarvan in geen enkel opzicht een verbetering geweest. In de tijd werd de invloed van Newey minder en Waché groter. Red Bull heeft simpel gezegd de mensen gewoon niet meer. De bloei is er uit, wegwezen dus. Opzoek naar vruchtbare grond waar wel wat wil groeien.
Ep
Als je ook goed naar Newey geluisterd had, wist je dat de problemen er onder Newey ook al waren. Echter de voorsprong van RBR was groot genoeg en Max gooit er nog een schep er bovenop / rijdt om de problemen heen.
Alonsofan79
Dat vind ik nogal kort door de bocht en te veel gericht op de korte termijn. Een team bestaat immers niet alleen uit mensen zoals Newey of Waché. Ze werken al jaren samen met een engineeringteam van 200 man. Zijn die nu ineens slecht omdat Newey vertrokken is? Dat lijkt me niet. De GE-auto's zijn complex en een verkeerde afslag kan lang voor problemen zorgen, zoals we hebben gezien bij Ferrari en Mercedes. En als je de code eenmaal kraakt, kun je plotseling veel snelheid winnen. Ik ben ook erg benieuwd naar wat de regelwijzigingen in Spanje gaan doen, vooral voor McLaren.
JohnSnow
Haha ja dat kan ik me ook nog goed herinneren: newey ging weg. Maar geen probleem hij had een heel team en newey was dagelijks niet meer zo betrokken. Het was de dag dat het verval werd ingezet. Het nieuwe concept dat newey dat jaar bedacht hadden snapte niemand anders in het team en ziedaar ook meteen het nadeel van newey als die wegvalt kan niemand meer iets met het concept dus zo een team was het niet want zonder hem konden ze niet verder. Ben benieuwd hoe dat team bij Mclaren is aangezien ze een goede auto hebben gebouwd
Peet Bekkers
Als ze de banden al eens in een goed window kunnen houden zonder deg dan hebben ze al een hele stap gemaakt.....want daar schort het aan bij de RB21, de balans is prima volgens Max maar de bandenslijtage is te hoog waardoor ze niet kunnen aanvallen in de race......tis overleven.
Jan van Dijk
Precies dat idd, Max zegt steeds dat hij zich comfortabel voelt in de auto en dat de balans goed is, het ding vreet echter teveel banden, dat het het grootste probleem. En omdat wij hier steeds horen over de worstelingen van Max en de auto moeten we hier niet gaan denken dat het ergens anders allemaal koek en ei is, zie Ferrari bv, ook die grijpen weer naar illegale foefjes om maar weer eens vooraan te rijden, ook daar problemen genoeg.
Rikske
Niemand is groter dan het team roept Horner keer op keer, maar ondertussen blijkt het tegendeel. Hij heeft het team uit elkaar laten vallen door de interne machtstrijd binnen redd bull. Jos wordt vaak afgezeikt maar denk dat die het wel allemaal al aan zag komen. Het is weer pijnlijk duidelijk geworden hoe slecht de Redd Bull is en hoe goed Max is en dat zien de andere teams ook. Benieuwd of Max nog bij Redd Bull rijd volgend jaar.
Dit bericht is aangepast op:
Motorhead
Jos was de aanstichter van deze "machtstrijd " dat lijkt iedereen nu een beetje te vergeten... Probleem is dat RB zijn auto's om Max heen ontworpen heeft waardoor je nu door de doorontwikkeling een draak van een auto hebt die eigenlijk niet normaal te besturen is. Zeker niet voor een andere coureur. Doordat ze voortbouwen op dit ontwerp heeft zelf Max moeite om hieromheen te rijden en is de weg naar een ander ontwerp te lang. Dit gaan ze niet meer goedmaken helaas. Misschien met de nieuwe 2026 wagen maar dan moeten ze wel een ander ontwerp toepassen.
bro#56559
Jos de aanstichter van de machtsstrijd = domme praat. Het was door het overlijden van Mateschitz dat diens zoon en Yoovidhya in een strijd verwikkeld raakte. En de Oostenrijkse tak met Marko en de Thaise tak met Horner een machtsstrijd begonnen. En kamp verstappen was pro Oostenrijk dus is jou bewering een loze kreet.
Motorhead
Het is moeilijk om bij de feiten te blijven, als je goed opgelet hebt en zelfs als je er geen fan van bent drive 2 survival 7 kijkt zie je Hornor ook aangeven dat hij weet wie hier de boel op stelten zet, echter kan je daar weinig mee als dit uit het kamp van je topcoureur komt. Maar ik begrijp de minnetjes en tegen reacties hoor, liefde maakt nu eenmaal blind 😂
Azijnman
'noodvergadering'... Hmmz, wanneer komt de echte vergadering dan?
F1toMax
Iets wat niet deugde, kun je niet door ontwikkelen en verwachten dat het beter gaat. De RB20 was al een super lastige auto om goed te krijgen, deze is nog erger. Ook al is de auto sneller, als de balans alle kanten op vliegt ben je verloren qua banden degradatie. Nu Lawson dumpen omdat de auto klote is, dat is super sneu voor hem. De Racing Bulls rijden makelijker. Yuki of wie dan ook gaat het ook niet redden in die auto.
WickedGirl
De noodvergadering gaat over de toekomst van Liam Lawson. In Japan wil Redbull namelijk al Yuki Tsunoda in de auto zetten. En Lawson gaat dan terug naar de Racing Bulls. Het probleem is dat Redbull momenteel alleen bruikbare data van de auto van Verstappen kan gebruiken. Lawson rijd in het achterveld en aan zijn feedback heeft Redbull niks. De ervaring ontbreekt bij Liam Lawson. Door Yuki Tsunoda in de auto te zetten....hopen ze dat hij verder naar voren komt dan Lawson...en dat hij samen met Max mee kan helpen door zijn ervaring en feedback de RB21 te finetunen.
NoNonsenseHiTechF1
Zou interessant zijn om dat te zien, echter alhoewel Tsunoda en Perez allebei jaren ervaring hadden , kregen ze tgoch problemen met deze RB21 creatie, toch?
JohnSnow
Conclusie vergadering: auto en Lawson te langzaam, waar precies: around the lap
WickedGirl
Het is wel sneu voor Liam Lawson. Persoonlijk vind ik dat hij niet echt een kans heeft gekregen om te laten zien wat hij in huis heeft. Op Melbourne en China had hij nooit eerder gereden. Laat Lawson ook rijden in Japan...op Suzuka heeft hij eerder gereden. Als hij dan weer achteraan eindigd wordt het een ander verhaal. Dan kan je als Redbull alsnog kiezen voor Yuki Tsunoda...
DieselRoss
Heb de keuze voor Lawson nooit begrepen. Je bent 2 jaar lang oproepkracht voor het B team, (zal een reden hebben) krijg je in 2025 een (vaste) stoel in het A team?! (grazy) De inval beurten van Lawson waren ook maar zo zo...een mager 6je En ja, 1ste keer op deze circuits, daar hebben er meer last van en doen het beter. Voor Lawson carrière kan dit wel eens vervelende (lees als...nadelige) gevolgen hebben. En dat is wel zuur. Andere kant...voordat je tekent weet je de werkwijze van Red Bull, presteer je niet? Next. Maar goed...er zijn meer problemen bij Red Bull dan Lawson.
Dit bericht is aangepast op:
WickedGirl
@DieselRoss . Ik denk dat het eea te maken heeft met de persoonlijke voorkeur van Christian Horner. Horner schijnt niet zo'n fan te zijn van Yuki Tsunoda... En daarom heeft Liam Lawson het stoeltje gekregen. Want wat jij ook al aangeeft..Lawson zijn prestaties bij het zusterteam van Redbull waren ook niet bepaald indrukwekkend.
Dit bericht is aangepast op:
DieselRoss
???? Dit schrijft dezelfde WickedGirl die eind vorig jaar Lawson hier zat te promoten op basis van bewezen diensten?! Ik zie het nog staan.... "ben ik nou de enige die de kwaliteiten van Lawson ziet" Hoop dat Yuki lekker blijft zitten waar die zit, huidige situatie van Red Bull staat de 2de stoel (bijna) garant voor....EXIT (einde carrière)
WickedGirl
@DieselRoss , Ik denk dat je in de war ben met @Sientje. Ik heb dat niet geschreven. Zelf ben ik altijd fan geweest van Yuki Tsunoda. En ik heb de keus voor Liam Lawson nooit begrepen.
DieselRoss
Nee. Ik ben niet in de war. Ik weet genoeg!
Dit bericht is aangepast op:
Sientje
Nee de Lawson aanhanger is Sissy.
WickedGirl
@DieselRoss , Ik weet zelf wel wat ik schrijf! Het zegt meer over jou dan over mij... Ik weet ook meer dan genoeg nu over jou....fijne dag knul
Sientje
Jij was dat inderdaad niet, ik ook niet. Dat is Sissy.
WickedGirl
@sientje, Dank voor het corrigeren👍 Het was iemand dus met een S in zijn of haar naam..😁
Dit bericht is aangepast op:
DieselRoss
Opgezocht en je was het idd niet. Excuus. Heb jij ook een keer gelijk. Gefeliciteerd
LaroserieI1962
En zijn ze al wat wijzer geworden? Of blijft alles zoals het thans is?
Marcel017
De eerstvolgende punten worden verdeeld in Suzuka. Dus tot aan de ‘noodvergadering’ zo veel mogelijk is haalbaar. Maximaal 0 punten te vergeven. Moet zelfs RB lukken. RB: bouw een goede auto, die coureurswissel is alleen maar verbloemen en afleiden. Liam: ga lekker naar het zusterteam. Veel minder druk en een snellere auto