De kogel is dan eindelijk door de kerk bij Cadillac F1: Valtteri Bottas en Sergio Perez rijden vanaf volgend jaar voor de Amerikaanse renstal. De namen van de zeer ervaren coureurs werden nog bij verschillende teams genoemd, maar uiteindelijk liggen ze nu vast bij Cadillac. Daardoor zijn er nog maar zes stoeltjes beschikbaar voor 2026. Drie daarvan bevinden zich binnen de Red Bull-familie, beide zitjes bij Mercedes moeten nog worden ingevuld en bij Alpine is er nog plek naast Pierre Gasly.
Bij Mercedes is het eigenlijk wel duidelijk dat George Russell en Kimi Antonelli doorgaan, ook al moeten de contracten van beide mannen nog wel worden verlengd. De verwachting is dat de Zilverpijlen binnenkort de beide coureurs zal bevestigen. Teambaas Toto Wolff keek om zich heen en probeerde opnieuw om Max Verstappen te verleiden om over te stappen, maar hij ving opnieuw bot. Russell en Antonelli zijn dus de logische line-up voor Mercedes.
De situatie bij Alpine is een bijzonder interessante, want geen van de beide coureurs die dit jaar naast Pierre Gasly hebben gereden, maakten een bijster sterke indruk. Toch maken Jack Doohan en Franco Colapinto nog altijd kans om volgend jaar in te stappen. Ook de naam van Yuki Tsunoda passeert daar de revue. Of tovert Flavio Briatore ineens een konijn uit de hoge hoed? Bij de flamboyante Italiaan weet je het immers nooit.
Red Bull weet echter de meeste ogen op zich gericht, want binnen de racefamilie moeten nog maar liefst drie van de vier stoeltjes worden ingevuld. Max Verstappen ligt nog tot en met 2028 vast en bevestigde in Hongarije definitief dat hij ook in 2026 voor de Oostenrijkse renstal rijdt. Maar hoe nu verder voor het hoofdteam?
Yuki Tsunoda veroverde maar zeven punten in zijn eerste 12 races voor Red Bull en moet nog een nieuw contract verdienen. Hij lijkt zeker niet de beste papieren in handen te hebben, want Isack Hadjar lijkt er goed op te staan. De Fransman maakt tot nu toe indruk in zijn debuutseizoen en scoorde in vijf van de 14 races punten. Ook de namen van Liam Lawson en Arvid Lindblad moeten nog niet worden uitgevlakt, al moeten Hadjar en Lawson er ook nog voor zorgen dat ze een nieuw contract krijgen.
Lindblad speelt daarin de meest interessante rol, want mocht hij worden doorgeschoven worden vanuit de Formule 2, dan zal een van de huidige coureurs moeten sneuvelen. Het lijkt dan het meest logische om Tsunoda te 'slachtofferen', waardoor de puzzel wordt opgelost. Je weet het natuurlijk nooit bij Red Bull en het zou wellicht ook eens goed zijn om stabiliteit te creëren. Want dat is er op rijdersgebied de afgelopen tijd niet echt geweest.
Ook interessant:
Na een veel te lange zomerstop gaan we komend weekend eindelijk weer racen in de Formule 1, en wel op Zandvoort voor de Grand Prix van Nederland! Max Verstappen moet echter hopen op een wonder, zo concluderen Tom Coronel, Mike Hezemans en Joris Mosterdijk in een gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365!
Unibet pakt uit! Bij een podiumplaats van Verstappen op Zandvoort of een zege van Norris of Piastri, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!