Hoewel Red Bull ontkent dat het aanpassingen heeft gedaan aan de voorvleugel en op de vingers was getikt door de FIA zijn er diverse geruchten dat dit wel zo is. In Hongarije was er 'plots' een extra verstevigingsboutje aangebracht bij de voorvleugel. Volgens Crhistian Horner en Max Verstappen zat dat in Engeland ook op de vleugel, maar was het afgebroken tijdens het racen. Een verzoek van de FIA om de voorvleugel aan te passen was er volgens hen dan ook niet geweest. Auto Motor und Sport meldt dat concurrent Mercedes tot twee keer toe naar de FIA is gestapt. Zij vonden dat de voorvleugel te flexibel was, waardoor deze vervormde bij hogere snelheden. Het is een trucje om zo meer topsnelheid te halen op de rechte stukken. De FIA zou Red Bull na afloop van de GP van Engeland verzocht hebben om de vleugel aan te passen. De eerste aanpassing in Hongarije voldeed nog niet aan de verwachting, waarop er een tweede aanpassing plaatsvond. Red Bull teambaas Christian Horner liet in Hongarije weten dat de vleugel gewoon door de keuring was gekomen. De verhalen omtrent het aanpassen van de vleugel waren volgens hem niet juist.
Meest gelezen