Op het Circuit de Barcelona had Mercedes op de vernieuwde asfaltlaag enorm veel last van slijtage van de banden. Toeval of niet, later besloot Pirelli de banden voor alle circuits met nieuw asfalt (Barcelona, Silverstone, Paul Ricard) aan te passen. Wat Red Bull's Helmut Marko betreft waren die aanpassingen compleet onnodig: "De veranderingen zijn enkel en alleen doorgevoerd, omdat Mercedes daarom had gevraagd." "Blijkbaar kan dat zomaar als je als autofabrikant actief bent in de sport. Wij produceren daarentegen energiedrankjes. Dan is het natuurlijk logisch dat je minder te zeggen hebt."
Ook Ferrari-coureur Sebastian Vettel was niet blij met de nieuwe Pirelli's, die voor de gelegenheid 0.4 millimeter dunner waren. In het voordeel van Ferrari was het in ieder geval zeker niet: "Het is logisch dat een band harder wordt als je ze dunner maakt. Daarom hadden andere teams er meer voordeel van dan wij. Gelukkig beschikken we in Monaco weer over de 'normale' banden."
Meest gelezen