Daar waar Red Bull in 2017 nog problemen kende met de windtunnelinstellingen, kan het team nu de hoop uitspreken dat het de aansluiting met Mercedes kan vinden. Het doel van het team is om vanaf de eerste race mee te doen voor de prijzen. Zo vertelt Red Bull-adviseur Helmut Marko aan Autosport. "We weten zeker dat we het beste chassis hebben, maar het probleem zit hem in de motor. Het is moeilijk om überhaupt een poging te doen de Mercedes-performance te matchen."
Christian Horner denkt dat het team optimistisch aan de start kan verschijnen komend weekend. De Brit is desondanks overtuigd dat de Mercedes- en Ferrari-motor nog altijd sterker is dan die van Renault. Dit kan volgens Horner ervoor zorgen dat Red Bull niet het hele seizoen bovenin mee gaat strijden. "In de bochten geven we volgens mij niets weg als je kijkt naar de behaalde resultaten in Barcelona. Als je op het circuit keek naar de wegligging van onze auto dan werd dit bevestigd. We weten waar onze zwaktes liggen en deze moeten we compenseren op andere gebieden. We focussen ons op de dingen die we in eigen handen hebben." Horner is positief: "Er heerst optimisme binnen het team over deze auto. De wagen reageert goed, geeft de coureurs goede feedback en is een goede bolide om het seizoen mee te beginnen." Horner verwacht wel dat er circuits zijn waar Red Bull sterker is dan de rest van het veld. Volgens de teambaas van Max Verstappen liggen deze circuits wel in Europa. In de eerste vier races speelt motorvermogen ook een rol "Pas in Europa neemt de kloof tussen Mercedes en Red Bull af. China, Bahrein en Australië zijn allemaal circuits waarop motorvermogen belangrijk is. Daar wordt het lastiger voor ons."
Meest gelezen