Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

‘Red Bull pain in the ass voor Renault’

Volgens Helmut Marko is Red Bull het vervelendste jongetje uit het Renault-klasje. Het team vraagt bij de Fransen altijd om meer.

Red Bull is er zeker van dat het straffen moet incasseren als het motoronderdelen van Daniel Ricciardo's RB14 moet gaan verwisselen. De Australiër heeft zijn tweede van maximaal twee te gebruiken batterijen al aan moeten spreken. Daarnaast gebruikt hij ook al zijn tweede verbrandingsmotor, turbo, MGU-K én MGU-H, daar waar het maximum is vastgesteld op drie. "We zijn er dus vrij zeker van dat we gridstraffen gaan krijgen" , aldus Marko in gesprek met Auto, Motor und Sport . "We moeten die gridstraffen logisch proberen 'in te plannen'. Idealiter gaat dat gepaard met een grote update van de power unit en dat is wat we tegen die tijd ook eisen van Renault." De manier waarop Red Bull Renault achter de vodden zit, staat haaks op de beroemde Franse mentaliteit: "Wat dat betreft zijn zijn we echt een 'pain in the ass' voor Renault. We willen altijd meer. Vraag maar aan Cyril Abiteboul."

Viaplay
x
FIA geeft uitleg over cruciaal safety car-moment met Norris in Miami