Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Red Bull Racing

Red Bull pakt flink uit met updates voor Verstappen in België

In aanloop naar de GP van België introduceert een groot aantal teams nieuwe wijzigingen aan de bolides. Vooral Red Bull pakt flink uit met vijf aanpassingen, terwijl ook de andere topteams het één en ander mee hebben genomen. RacingNews365 duikt in het officiële FIA-document.

Verstappen Silverstone Quali
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Red Bull Racing heeft tijdens de mini-break niet stilgezeten. De structurele veranderingen binnen het team waren daar al een voorbeeld van, maar ook op technisch vlak voert de Oostenrijkse renstal nu de nodige aanpassingen door. Zo is er het één en ander veranderd aan het design van de voorvleugel, met name aan de hoek van bepaalde elementen, om zo meer downforce te genereren aan de voorkant van de auto. 

Andere veranderingen vinden we terug bij de voorwielophanging en de achterhoek, die in beide gevallen aangepast werden met het doel om de luchtstroom te bevorderen. Er zijn lichte wijzigingen doorgevoerd aan enkele elementen van de beide onderdelen, die er niet alleen voor moeten zorgen dat de luchtstroming verbeterd wordt, maar vooral ook dat alles stabiel blijft.

Verder is ook het koelen van de motor onder handen genomen. Met het samenvoegen van twee inlaten van de sidepods én het breder maken van het bovenste deel hoopt Red Bull de koeling te bevorderen. Als direct gevolg van die veranderingen is ook de engine cover aangepast. Deze sluit nu beter aan, om de koeling zo ook optimaal te houden. 

Red Bull heeft dus niet stilgezeten, maar dat geldt ook voor de andere teams. Zo was al bekend dat Ferrari bijvoorbeeld met een nieuwe achterwielophanging bezig was, die op het circuit van Mugello al kort werd getest. De Italiaanse renstal wil de aerodynamische efficiëntie verbeteren door de zogenoemde wishbone fairings, de kappen die over de wishbones zitten, te optimaliseren. 

Tot slot hebben ook Mercedes en McLaren wat aanpassingen doorgevoerd, al zijn die lang niet zo significant als die van Red Bull en Ferrari. Mercedes heeft een nieuwe voorvleugel bij en heeft aanpassingen doorgevoerd aan de achterhoek, terwijl McLaren een nieuwe versie van de achtervleugel voor lage downforce mee heeft genomen. 

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in België, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

x
GP België Uitslag sprintkwalificatie Formule 1 GP België