De Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport heeft nog eens goed naar de afstelling van de auto van Max Verstappen in Frankrijk gekeken en concludeerde dat deze zeer veel overeenkomsten had met de eigenschappen van de RB16B die dit weekend in Oostenrijk rijdt. "Het is interessant om te zien hoe Red Bull heeft vastgehouden aan de aerodynamica waarmee men reed in Frankrijk, ondanks dat de Red Bull Ring een heel ander circuit heeft met andere karakteristieken. Ze rijden met dezelfde achtervleugel als in Frankrijk, met weinig vleugel zowel bij de voor- als achtervleugel. Dat betekent dat Red Bull met de vloer een hoge downforce ontwikkelt waardoor de vleugels slechts de balans van de wagen in orde houden", analyseert La Gazzetta. De poleposition van Max Verstappen laat volgens de krant zien dat Red Bull een hele snelle auto heeft. "Op racepace lijken ze zelfs twee tienden sneller te zijn dan de concurrentie, die machteloos toekijkt", is het oordeel. Toto Wolff van Mercedes denkt volgens La Gazzetta dan ook dat 'Honda de motor sterker heeft gemaakt toen men onderdelen voor de betrouwbaarheid heeft vervangen'. Dat is echter niet zo, weet de sportkrant. "Honda liet al tijdens de testdagen in Bahrein zien dat men een heel sterke power-unit heeft, veel sterker dan die van vorig jaar", schrijft het. "Niet alleen op het gebied van de motor, maar ook vooral de oplaadsystemen zijn voor aanvang van dit seizoen veel beter geworden. Dat is een belangrijk gegeven op de Red Bull Ring, het circuit ligt namelijk op hoogte, waardoor de kracht van de motor minder wordt en het elektronische gedeelte/hybride gedeelte van de motor nog belangrijker wordt om kracht te genereren."
Meest gelezen