Waar Ferrari er naar verluidt voor kiest om niet uit te pakken met grote upgrades voor de Grand Prix van Oostenrijk, pakken Mercedes en Red Bull het groter aan. Mercedes komt waarschijnlijk op de proppen met een grote aerodynamische update, terwijl ook Red Bull bepaald niet heeft stilgezeten. "De auto die we in Oostenrijk inzetten zal niet gelijk zijn aan die in Australië", zo legt Red Bull-adviseur Helmut Marko uit aan Auto, Motor und Sport , om vervolgens uit de doeken te doen waar Red Bull zich op de ontwikkelingslijn bevindt. "We hebben een eerste upgrade geïnstalleerd die eigenlijk bedoeld was voor de Grand Prix van Spanje (oorspronkelijk de vijfde race van het jaar, red.). Daarna hebben we nog een tweede upgrade die al bedoeld was voor de GP van Oostenrijk geïntroduceerd. Deze upgrades zijn ontwikkeld aan de hand van louter gegevens uit de windtunnel en aerodynamische software." Marko spreekt van een zeker risico door direct die twee upgrades op het circuit te brengen: "Je gaat eigenlijk direct door naar het derde honk, zonder te weten hoe goed we op de eerste twee honken waren. We hebben echter geen kans gekregen die upgrades te evalueren, dus moeten we er maar vanuit gaan dat de gegevens kloppen." Krijgen we de titanenstrijd tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton? Mogen we Ferrari al uitvlakken? Deze en andere vragen worden uitgebreid besproken in de nieuwste podcast van RacingNews365 met F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen