Red Bull greep de kans om in het kader van een filmdag op Silverstone enkele nieuwe updates te testen op de RB16. Niet alle nieuwigheden waren even zichtbaar, maar de nieuwe vloer viel in het bijzonder wel op. Vlak voor de achterwielen zijn duidelijk enkele opstaande vinnetjes waarneembaar, vinnetjes die er tijdens de wintertests in Barcelona in februari nog niet zaten. De aerodynamische update moet er voor zorgen dat de lucht in dit aerodynamisch gevoelige gebied zo optimaal mogelijk om het achterwiel heen begeleid wordt. Helmut Marko gaf eerder al te kennen dat men in Oostenrijk met een zichtbaar andere auto op de proppen komt dan in Australië. Hij spreekt zelfs van drie volledige upgrades . De Spaanse F1-journalist Albert Fabrega maakte het verschil tussen de RB16 zoals hij tijdens de wintertest was en zoals hij gisteren was, fraai zichtbaar.
1276303026710593537
Nuevo suelo para el RB16 probado hoy en Silverstone con multiples deflectores verticales. New floor on the RB16 tested today at Silverstone with multiple vertical deflectors. pic.twitter.com/1WOtCRP988 — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 25, 2020
1276417411961552899
#F1 #FUnoAT Testato sulla #RB16 nuovo fondo scalinato con 7 vortex genarator collocati anteriormente rispetto agli pneumatici posteriori, zona molto delicata aerodinamicamente. I tecnici di #MiltonKeynes vogliono sigillare il fondo energizzando il flusso diretto al posteriore. pic.twitter.com/jdhuVpl65x — Alessandro Arcari (@BerrageizF1) June 26, 2020
Meest gelezen