Op donderdavond al kondigde Red Bull aan een samenwerking aan te gaan met Rokt, een marktleider op het gebied ecommerce technologie. Het persbericht geeft al iets prijs over de onthulling van de RB19 later vandaag, want de logo's van Rokt zullen op zowel de auto's als de overalls als diverse teamuitingen te zien zijn. Met Rokt als officiële partner zet Red Bull diverse initiatieven op die inzetten op meer diversiteit in de de Formule 1 en daarbuiten. Als onderdeel daarvan start men een zoektocht naar een vrouwelijke eSporter om het Oracle Red Bull Racing Esport-team te versterken. Red Bull-teambaas Christian Horner is enthousiast over de deal: "We zijn opgetogen dat we Rokt als partner aan ons portfolio toe kunnen voegen en we kijken er naar uit meer diversiteit in het team en naar de simracewereld te brengen." "Rokt zet zich in voor diversiteit en het aanmoedigen van vrouwen, zowel binnen de eigen organisatie als in de maatschappij in het algemeen, en we zijn er trots op dat we samen een virtueel programma lanceren om vrouwelijke esporters te werven."
Meest gelezen