In Mexico werden de richtlijnen voor de wielophangingen strikter. Deze nieuwe regels stonden al voor 2018 op de agenda, maar de FIA heeft ze nu naar voren gehaald. Reden hiervoor is dat er nieuwe verdenkingen zijn richting Red Bull. Mercedes en Red Bull hanteerden een variant op het FRIC-systeem, waarbij de voor- en achterwielophanging met elkaar in verbinding staan. Hierdoor is er sprake van een variabele rijhoogte tijdens het rijden. De FIA verbood deze toepassing voor aanvang van het seizoen en critici zagen dat als reden voor het falen van Red Bull in de eerste seizoenshelft. Red Bull zou nu een nieuwe oplossing hebben gevonden om het reglement te omzeilen. De FIA heeft hierop het reglement aangepast waardoor de afstelling van de ophanging tijdens het rijden niet veranderd mag worden.
In Mexico werden vijf auto's gecontroleerd die allemaal voldeden aan de nieuwe richtlijn. Red Bull zou een mechanisch systeem ontwikkeld hebben waardoor men tijdens het rijden de rijhoogte en afstelling van de ophanging kan wijzigen. In Amerika en Mexico reden Ricciardo en Verstappen tijdens de vrije training met een nieuwe ophanging. Deze nieuwe ophanging is bedoelt voor 2018 en lijkt qua techniek veel op die van Ferrari. Wij verwachten de komende maanden weer volop verhalen omtrent 'illegale' ophangingen en actieve vering.
Meest gelezen