Nadat Honda besloot de Formule 1 vaarwel te zeggen, hakte Red Bull de knoop door. Men zou met het oog op de nieuwe motorformule 1 voor 2026 zelf een motor gaan bouwen. Daarvoor richtte Red Bull 'Red Bull Powertrains' op, gevestigd op het eigen terrein. Op papier is Red Bull Powertrains in 2026 een nieuwkomer als motorfabrikant en als nieuwkomer mag Red Bull Powertrains net iets meer uitgeven. Volgens Horner echter is dat niet genoeg, zeker niet gezien het feit dat het aantal extra uren dat men op de testbank in de nieuwe motor kan investeren ook al 'bescheiden' is.
Horner wil meer geld
"Ik denk dat nieuwkomers 10 miljoen dollar (extra, red.) uit mogen geven in de eerste twee jaren en 5 miljoen in het derde jaar. Dat is meteen ook de grootste restrictie op het gebied van het budgetplafond. Kijk je namelijk naar de concurrentie, dan hebben die soms al zeventig jaar aan investeringen kunnen doen", aldus Horner tegenover onder andere RacingNews365. En dat gegeven is oneerlijk en niet realistisch, claimt Horner: "Om dan te denken dat we binnen acht à negen maanden een volledig uitgeruste organisatie operationeel kunnen hebben, is onrealistisch. Dat is wat mij betreft dus iets waar naar gekeken moet worden."
Meest gelezen