Flexibele achtervleugels en sjoemelen met de bandenspanning. Het zijn twee van de 'vergrijpen' waar Red Bull zich de afgelopen weken en maanden schuldig aan zou hebben gemaakt als we de concurrentie van het team van Max Verstappen en Sergio Perez mogen geloven. Nadat de FIA ingreep en technical directives uitschreef op beide vlakken, vermoedde menigeen in de paddock dat Red Bull er door zou worden geraakt. In Bakoe bewees het team al dat de flexibele achtervleugel echt niet zoveel tijdwinst opleverde als bijvoorbeeld een Lewis Hamilton had geroepen en in Frankrijk toonde Verstappen aan dat de bandenspanning verhogen echt geen invloed heeft op de prestaties van het team. Teambaas Christian Horner bijt na afloop van het Franse Grand Prix-weekend dan ook van zich af, nadat Red Bull door middel van een dubbele podiumfinish van zich heeft laten spreken op het circuit. "We hebben de afgelopen week veel beschuldigingen en opmerkingen gehoord", zo begint de voorman van Red Bull zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365 . "Wij houden ons echter volledig aan de regels en de manier waarop we op de beschuldigingen hebben gereageerd toont hoeveel sterkte en diepte er in dit team zit. Het laat zien dat onze prestaties niet gebaseerd zijn op flexibele achtervleugels en dat we op elk moment ons aan de voorschriften van Pirelli hebben gehouden." "Ja, de toename van de bandenspanning was een uitdaging voor alle teams, maar onze engineers hebben op een geweldige manier de wagen daaromheen geoptimaliseerd", aldus Horner. Overigens is de FIA op de achtergrond ook aan het kijken naar de voorvleugels van de teams en of deze misschien te flexibel zijn.
Meest gelezen