De introductie van de de halo in 2018 zorgde ervoor dat de look van de auto's drastisch anders werd. Hoewel de (vooral aerodynamische) regelwijzigingen voor 2019 een minder groot effect hebben op hoe de auto's eruit zijn, zijn de uitdagingen die ermee gepaard gaan echter vele malen groter.
"De introductie van de halo zorgde nauwelijks voor een verandering van de manier waarop we de auto ontwikkelden. Het was geen 'game-changer', zoals de wijzigingen voor 2019 dat wel zijn", zo wordt Renault's technisch directeur Nick Chester geciteerd door Racefans . "Van 2017 op 2018 konden we onze bestaande ontwikkelingsplannen ondanks de introductie van de halo grotendeels voortzetten. In dat opzicht hebben de nieuwe reglementen voor 2019 een veel grotere impact", vervolgt Chester, die in tegenstelling tot veel andere teams verwacht dat Renault kan profiteren van het ophogen van het maximale benzineverbruik. "Afhankelijk van de motor die achterin ligt, denk ik dat het ophogen van die limiet op sommige circuits voordelig kan uitpakken."
Meest gelezen