De B-spec werd geïntroduceerd tijdens de vorige race en leverde maximaal 20 PK op, aldus Renault. In de praktijk was dit goed voor 0,15 seconde per ronde. De volgende upgrade laat volgens Renault niet lang op zich wachten. Momenteel test het de C-spec motor op de dyno en technisch directeur Remi Taffin laat aan Racer.com weten dat deze versie op korte termijn beschikbaar komt voor de teams. "Alle zes de door Renault-motoren aangedreven auto's gebruikten de upgrade in Canada. Deze liet een goede performance en driveability zien. We finishten met vier auto's in de top 10, scoorden een podiumplaats en klokten de snelste raceronde." "De C-spec van onze motor wordt getest op de dyno in Viry en we hopen hem snel te kunnen introduceren, zeker nu de races elkaar in rap tempo opvolgen." De maanden juni en juli zijn erg druk voor de teams. Zo kent juli liefst vier races in vijf weekenden. Renault heeft nog niet bekend gemaakt bij welke race de nieuwe motor wordt geïntroduceerd. Hoeveel PK de verbeterde krachtbron op gaat leveren is nog niet duidelijk. Momenteel komt Verstappen ongeveer 40 tot 50 PK tekort ten opzichte van Mercedes en Ferrari.
Meest gelezen