Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Renault erkent: "Komen 55 pk tekort op Mercedes en Ferrari"

In het seizoen 2018 zette het Formule 1-team van Renault grote stappen, maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Zowel op motorisch als op aerodynamisch vlak.

Red Bull klaagde in 2018 volop over het tekort aan vermogen. Daar waar Cyril Abiteboul zijn best deed om diverse malen de kritiek te pareren, geeft hij in gesprek met Auto Motor und Sport ruiterlijk toe dat de Fransen nog tekort schieten. "Het chassis vormt een belangrijk onderdeel van onze achterstand. Om onze achterstand te verkleinen hebben we onze structuur veranderd en de aerodynamische afdeling in Enstone anders opgetuigd."

"Qua motorvermogen komen we tijdens de races ongeveer 15 tot 20 kilowat tekort, omgerekend 20 tot 28 pk. In de kwalificatie bedraagt onze achterstand ongeveer 40 kilowatt (55 pk). Dat is significant. Met een klantenmotor van Mercedes of Ferrari hadden we onszelf in Abu Dhabi als zevende gekwalificeerd." Deze winter hoopt Renault het gat in vermogen, nu echt, te dichten met Mercedes en Ferrari. Volgens Abiteboul is er geen enkele reden waarom dit niet gaat lukken. "Ons chassis is beter dan dat van de subtop teams, maar niet op het niveau van de top drie teams. Onze focus ligt nu ook vol op de ontwikkeling van onze motor. Ik wil volgend jaar niet meer moeten zeggen dat we tijdens de kwalificatie zoveel vermogen tekort komen. Er is geen enkele reden waarom we deze winter het gat richting Ferrari en Mercedes niet kunnen dichten met onze motor. Voor ons chassis zullen we daar langer voor nodig hebben."

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal