Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Renault F1 team

Renault grijpt hard in na tegenvallende resultaten en haalt bezem door organisatie

Het Renault F1 Team ondergaat een complete metamorfose in de komende maanden in een poging om de Franse renstal in het juiste spoor te krijgen.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Renault

De comeback van Renault in de Formule 1 werd eind 2015 ingeluid, met de overname van het noodlijdende team van Lotus. Het eerste jaar, 2016, zou een leerjaar worden, aangezien het team aan de start verscheen met de in de Renault-kleuren gespoten Lotus van het jaar ervoor. Daarna moest de weg omhoog ingeslagen worden.

Nico Hulkenberg wordt in 2017 aangesteld als de man die het team moet gaan leiden, met Jolyon Palmer als teamgenoot. De Brit wordt halverwege het seizoen vervangen door Carlos Sainz, die ook in 2018 aan de zijde van de Duitse coureur rijdt. In 2017 zijn de resultaten significant beter dan een jaar eerder, maar die lijn wordt maar mondjesmaat doorgetrokken in 2018.

Reden genoeg voor de Cyril Abiteboul om een absolute topcoureur binnen te halen in de persoon van Daniel Ricciardo. De Australiër kwam over van Red Bull en verdient een vorstelijk salaris van om en nabij de € 25 miljoen per jaar. De ambitie om in 2019 dan toch écht de sprong voorwaarts te maken, het vierde team te worden en tegen het einde van het seizoen het gat met de top drie teams gedicht te hebben, mislukte faliekant. Alleen op Monza wisten beide coureurs in de top vijf te eindigen en met nog drie races te gaan is de vierde positie in het WK buiten beeld.

Renault investeerde de afgelopen jaren honderden miljoenen in het Formule 1-team. Het personeelsbestand werd continu versterkt en uitgebreid, en de fabrieken in Frankrijk en Engeland ondergingen een metamorfose. Dit alles zonder resultaat, waardoor nu de bezem door het team wordt gehaald.

Nico Hulkenberg wordt in 2020 vervangen door Fransman Esteban Ocon, die de achterban en aandeelhouders tevreden moet houden aan de zijde van Daniel Ricciardo.

Op technisch vlak werd Peter Machin, hoofd van de aerodynamica-afdeling de deur gewezen en vervangen door Dirk de Beer. Hij krijgt gezelschap van een nog aan te stellen hoofd voor de aerodynamica-afdeling, een positie die op interim basis ingevuld wordt door Vince Todd. James Rodgers wordt gepromoveerd tot chief aerodynamicist en verantwoordelijk voor de ontwikkeling de auto op aerodynamisch vlak.

Teambaas Abiteboul spreekt over zeer belangrijke wijzigingen met het oog op 2021, het jaar waarin de nieuwe regels van kracht worden. Een nieuwe kans voor Renault om dan echt de gedroomde sprong te maken en te zegevieren.

De ambities van Renault worden verder kracht bijgezet door de komst van de ervaren Pat Fry, die een zeer rijke historie binnen de Formule 1 heeft. Zo vervulde hij diverse belangrijke posities bij McLaren en Ferrari, waaronder die van chief engineer en eindverantwoordelijke voor de prestaties van de auto’s.

Voorspel en win

Wie wint de GP van de Verenigde Staten 2019?

Speel mee en win een Max Verstappen cap!

Speel mee

15 reacties

    Weerbericht Regen en onweer teisteren kwalificatie GP Oostenrijk