Het Formule 1 team van Renault maakte in 2017 een grote stap voorwaarts door een belangrijke aerodynamische update voorafgaand aan de Grand Prix van Groot-Brittannië. Ook in 2018 wil het team stappen maken. Bij het ontwerp van de nieuwe bolide heeft het team de grenzen opgezocht, wat ten koste is gegaan van de kwaliteit van de koeling. Renault-kopstuk Bob Bell erkent de mogelijke koelingsproblemen: "Als je kijkt naar de auto, zie je dat we nog meer ons best hebben gedaan om het geheel zo compact mogelijk te houden. Daardoor wordt het moeilijker om de temperatuur in de auto te managen."
"We hebben zo hard mogelijk gepusht voor de maximale aerodynamische prestaties. Dat betekent dat we het onszelf moeilijk maken wat betreft het regelen van de temperatuur", aldus Bell. Ook heeft de ontwikkelingsafdeling van Renault gewerkt aan een vernieuwde structuur voor de versnellingsbak. De bak van de RS18 is gemaakt met een focus op de stijfheid en het gewicht. "We willen nog altijd gewicht besparen om vervolgens met ballastgewicht het zwaartepunt te verminderen. Daar blijven we aan werken. Als we iets lichter kunnen maken, dan testen we dit op vrijdag en gaan we er mee racen."
Meest gelezen