vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Renault: "Regel eerst die budgetlimiet, daarna de rest"

In 2021 gaat de Formule 1 volledig op de schop. De auto's worden anders, sportieve reglementen gaan op de schop en financieel wordt steeds meer de hand op de knip gehouden. Kortom, er verandert veel. Te veel, zo redeneert Renault-teambaas Cyril Abiteboul.

"Juist op het moment dat je teveel tegelijkertijd in wilt voeren, loop je het risico dat je niks voor elkaar krijgt. Ik wil dan ook voorstellen om vooral pragmatisch te werk te gaan en eerst het meest belangrijke erdoor te drukken", aldus Abiteboul in gesprek met Racefans.net.

Dat belangrijkste is volgens de Fransman het (gefaseerd) invoeren van de budgetlimiet en het herverdelen van het prijzengeld: "Ik denk dat het commerciële plaatje van de Formule 1 op de schop moet, om op dat gebied meer gelijkheid tussen de teams te creëren. Nu geven we enorme bedragen uit, maar eigenlijk hebben we nog geen idee waar we concreet aan toe zijn in 2021."

Wat Abiteboul betreft is er haast geboden bij het concretiseren van de financiële plannen en de invoering van een budgetlimiet. Anders is het mogelijk te laat:

"Het invoeren van een budgetlimiet levert sommige teams enorme hoofdbrekens op. Wij vallen ook onder die teams, omdat we meer uitgeven dan de beoogde 150 miljoen. Voor ons is dit echter nog een klein probleem, maar voor de grotere team als Red Bull en Ferrari is dat een megaprobleem."

"Daarom moeten we zo snel mogelijk weten waar we aan toe zijn, anders zullen teams zeggen dat het te laat is en dan worden de plannen opnieuw uitgesteld. Om die reden moet de financiële herinrichting van de Formule 1 bovenaan de prioriteitenlijst staan."

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer