Renault is tevreden met het betrouwbaarheidniveau van de motoren en de betrouwbaarheid die het op de testbank heeft realiseert. De problemen die Max Verstappen ondervond zouden komen doordat hij met een oudere specificatie van diverse motorcomponenten reed. In Oostenrijk krijgt de Nederlander de beschikking over een verse motor, waarmee de problemen tot het verleden moeten behoren. " We hebben tussen Canada en Baku het gewenste betrouwbaarheidsniveau bereikt. Alle nieuwe upgrades die we introduceren hebben op de testbank bewezen minimaal 5000 kilometers mee te gaan." laat Taffin aan Motorsport.com weten. " Alles draait om betrouwbaarheid, maar het heeft ons twee maanden langer gekost om het gewenste niveau te bereiken. In Baku konden we meer vermogen uit de motor halen. Doordat we de motor electronisch terug moesten schroeven in het begin van het seizoen kan je ook makkelijker achterstand goedmaken. Dat is wat we in Baku hebben gedaan."
Renault
We hebben tussen Canada en Baku het gewenste betrouwbaarheidsniveau bereikt
Ondanks dat Renault aangaf dat er geen spectaculaire vernieuwingen worden doorgevoerd in 2017, zal er zeker progressie worden geboekt. Uit de huidige motor is nog genoeg te halen, onder meer door aanpassingen in software en hardware. Belangrijkste daarvoor was dat de betrouwbaarheid op orde was. " In het tweede deel van dit seizoen willen we de betrouwbaarheid op peil houden en het maximale uit de motor halen. Dit houdt in dat we onder andere meer vermogen uit onze batterijen kunnen halen. We hebben tevens nog wat nieuwe onderdelen op de plank leggen, die we nog introduceren." De grote stap voorwaarts moet er geboekt worden met de 2018 motor. Deze moet het gat met de topteams echt dichten, wat voor Red Bull een must is wil het mee kunnen strijden voor de titel. Max Verstappen uitte de afgelopen weken forse kritiek op Renault, maar als we Taffin mogen geloven zijn de betrouwbaarheidsproblemen nu verleden tijd.
Meest gelezen