Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Renault tevreden over betrouwbaarheid motoren

Motorleverancier Renault meldt dat de betrouwbaarheid van de motoren op het gewenst niveau is. Het team levert motoren aan het eigen fabrieksteam, maar ook aan Red Bull en Toro Rosso. Max Verstappen zal ongetwijfeld anders over de betrouwbaarheid van zijn motor denken dan Taffin.

Renault is tevreden met het betrouwbaarheidniveau van de motoren en de betrouwbaarheid die het op de testbank heeft realiseert. De problemen die Max Verstappen ondervond zouden komen doordat hij met een oudere specificatie van diverse motorcomponenten reed. In Oostenrijk krijgt de Nederlander de beschikking over een verse motor, waarmee de problemen tot het verleden moeten behoren. " We hebben tussen Canada en Baku het gewenste betrouwbaarheidsniveau bereikt. Alle nieuwe upgrades die we introduceren hebben op de testbank bewezen minimaal 5000 kilometers mee te gaan." laat Taffin aan Motorsport.com weten. " Alles draait om betrouwbaarheid, maar het heeft ons twee maanden langer gekost om het gewenste niveau te bereiken. In Baku konden we meer vermogen uit de motor halen. Doordat we de motor electronisch terug moesten schroeven in het begin van het seizoen kan je ook makkelijker achterstand goedmaken. Dat is wat we in Baku hebben gedaan."

Renault

We hebben tussen Canada en Baku het gewenste betrouwbaarheidsniveau bereikt

Ondanks dat Renault aangaf dat er geen spectaculaire vernieuwingen worden doorgevoerd in 2017, zal er zeker progressie worden geboekt. Uit de huidige motor is nog genoeg te halen, onder meer door aanpassingen in software en hardware. Belangrijkste daarvoor was dat de betrouwbaarheid op orde was. " In het tweede deel van dit seizoen willen we de betrouwbaarheid op peil houden en het maximale uit de motor halen. Dit houdt in dat we onder andere meer vermogen uit onze batterijen kunnen halen. We hebben tevens nog wat nieuwe onderdelen op de plank leggen, die we nog introduceren." De grote stap voorwaarts moet er geboekt worden met de 2018 motor. Deze moet het gat met de topteams echt dichten, wat voor Red Bull een must is wil het mee kunnen strijden voor de titel. Max Verstappen uitte de afgelopen weken forse kritiek op Renault, maar als we Taffin mogen geloven zijn de betrouwbaarheidsproblemen nu verleden tijd.

Viaplay
x
Hulkenberg 'Op weg naar nieuw F1-team'