Al vanaf 2017 is er veel te doen omtrent de speciale kwalificatiesetting van Mercedes. Tijdens het beslissende deel van de kwalificatie schroeft het Duitse team het vermogen van de motoren omhoog. Geheel conform de reglementen, maar er hangt nog altijd een verdenking boven het hoofd dat Mercedes en Ferrari olie toevoegen aan de brandstof om zo meer vermogen te krijgen. Iets wat volgens de reglementen verboden is. Concurrent Renault, en motorleverancier van Red Bull, vindt dat er iets moet veranderen. Red Bull opperde deze week om de kwalificatiemodus te verbieden. "Wij hebben dezelfde belangen als Red Bull, maar ik denk dat het erg moeilijk wordt om de kwalificatiemodus te verbieden," laat Abiteboul aan Autosport weten.
"Ik denk dat we eerst het olieverbruik moeten verminderen. Teams mogen 0,6 liter verbruiken, terwijl wij minder dan 0,1 liter verbruiken. Ik zie dan ook niet in waarom we dat olieverbruik niet aan banden leggen." Mocht de FIA het olieverbruik aan banden leggen dan wordt het mogelijke trucje van Mercedes onmogelijk, omdat ze dan teveel olie zouden verbranden.
Meest gelezen