Vanaf 2021 maakt motorleverancier Renault, als er niks verandert, alleen nog maar Formule 1-motoren voor het eigen fabrieksteam. Nadat de Franse autofabrikant eind 2018 Red Bull al kwijtraakte aan Honda, heeft ook het laatst overgebleven klantenteam McLaren besloten om, vanaf 2021, over te stappen op andere motoren, namelijk op die van Mercedes. Aangezien de huidige reglementen de afgelopen winter niet zijn veranderd, is de Renault-motor voor 2020 een evolutie van die van vorig jaar. Volgend jaar, in 2021 dus, zal Renault ook met een geheel nieuwe motor komen. Consequentie is wel dat de motorafdeling van de Franse équipe zich genoodzaakt ziet om in 2020 geen grote updates door te voeren. "Dit zal het laatste jaar zijn van deze generatie Formule 1-motoren", zo vertelt de eindverantwoordelijke van de Renault-motor, Rémi Taffin, tegenover het Spaanse AS . "Er zullen gedurende het seizoen weinig upgrades komen en de grootste evolutie zal onze eerste krachtbron van het jaar zijn, aangezien we snel de focus willen verleggen naar het 2021-seizoen", erkent de Fransman. Max Verstappen kende een uitstekende testweek in zijn nieuwe Red Bull, maar Mercedes was wederom ijzersterk. En speelde Ferrari verstoppertje of zijn er echt problemen? Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen behandelen dit en nog veel meer in de nieuwste aflevering van de RacingNews365-podcast, die hieronder te luisteren is.
Meest gelezen