Op het circuit van Silverstone plukte Nico Hulkenberg de vruchten van de gewijzigde ontwerpfilosofie van Renault. Het team verscheen aan de start met een sterk gewijzigde R.S. 17, die onder andere was uitgerust met een compleet nieuwe vloer. Met een zesde plaats tijdens de GP van Groot-Brittannië evenaarde Hulkenberg zijn beste resultaat van dit seizoen. Teambaas Cyril Abiteboul liet aan Autosport weten dat er veel tijd in de Silverstone-upgrade ging zitten. Hierdoor zakte het team wat terug in de races voorafgaand aan de Britse GP. " Het was een drastische verandering in onze ontwerpfilosofie en dat kostte tijd. De ontwikkeling kwam voor een groot deel stil te liggen. Het brengt ons veel nieuwe mogelijkheden voor de ontwikkeling van de auto en er volgen de rest van het seizoen nog meer onderdelen."
Opvallend was dat Renault erg sterk was tijdens de kwalificaties, maar in de races vaak terug viel. Met de nieuwe upgrades moet dit verleden tijd zijn. " We hebben veel veranderingen aan de auto doorgevoerd om de vorm van de kwalificaties ook over te brengen naar de races. Veranderingen aan de aerodynamica, de balans, ophanging en dergelijke, om competitief te zijn op zondag.
Meest gelezen