Eerder deze week riep Red Bull-teambaas Christian Horner de FIA al op die mazen in de reglementen te dichten. De teambaas vermoedt dat de regels met name in kwalificatiesessies ruimte laten om olie aan de brandstof toe te blijven voegen voor meer vermogen. Horner krijgt nu bijval van Renault-teambaas Cyril Abiteboul. Die geeft aan dat de mazen in de reglementen weliswaar gedicht moeten worden, maar dat dit niks oplevert als er niet voldoende wordt gecontroleerd of de regels worden nageleefd. "We moeten met de FIA samenwerken om er zeker van te zijn dat zij nauwgezet en precies die controles kunnen uitvoeren" , aldus Abiteboul in gesprek met het Deense Ekstra Bladet .
"Het gaat er niet alleen om dat de reglementen waterdicht worden, maar ook dat er goed wordt nagegaan of iedereen zich er aan houdt. Ik weet niet of de FIA daar de juiste procedures voor heeft." Afgelopen winter lag Renault zelf nog onder vuur, omdat de Franse constructeur motoren van ongelijke prestaties zou leveren aan haar klantenteams. "Wij hebben onze klanten altijd goed behandeld. Het mag echter duidelijk zijn dat de klantenteams andere brandstof- en smeermiddelenleveranciers hebben dan wij. Daar kunnen kleine verschillen in prestaties door verklaard worden. Het is echter de keuze van die teams om andere middelen te gebruiken dan wij."
Meest gelezen